آیا وضعیت ملاقات ممنوع ایران خودرو تارا به پایان می رسد؟

بازدید ایران خودرو تارا دنده ای
بازدید ایران خودرو تارا دنده ای

روز گذشته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که در صورت وجود شائبه ها در مورد تارا ، امکان بازدید از این خودرو و فرایند تولید آن فراهم است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، با وجود گذشت هفته ها از اتفاق رخ داده در مراسم معرفی ایران خودرو تارا به وزیر صمت، هنوز حواشی این خودرو ادامه دارد. این حواشی باعث شد تا یکی از خبرنگاران در مراسم روز گذشته ایران خودرو، دوباره دلیل روشن نشدن تارا را در مراسم رونمایی از مدیرعامل این گروه خودروسازی جویا شود. فرشاد مقیمی که در جایگاه مدیریت ارشد ایران خودرو قرار دارد، در پاسخ به این سوال گفت: « خودروی تارا در مراسم تست قرار نبود روشن شود و آن خودرو به صورت نمادین در معرض دید، گذاشته شده بود. خودرویی که قرار بود روشن شود بیرون از مرکز تست و رونمایی پارک شده بود. هر کسی که در استاندارد این خودرو شک و شبهه‌ای دارد می‌توانیم به خط تولید مراجعه کنیم و عملکرد این خودرو را از نزدیک بررسی کنیم ».

مدیران 777 مدیران 777

مقیمی در شرایطی چنین واکنشی را نشان داده که هنوز امکان بازدید از این خودرو برای هیچ رسانه ای فراهم نشده و با وجود پیگیری های مختلف رسانه های تخصصی و غیر تخصصی، حتی دسترسی به تصاویر رسمی این خودرو هم امکان پذیر نیست. نبود تصاویر رسمی و مناسب از ایران خودرو تارا ، عدم وجود نمای کلی از کابین ، بی پاسخ ماندن درخواست رسانه ها برای ملاقات با این خودرو و… از جمله دلایلی است که به حواشی این خودرو اضافه کرده و باعث شده تا همچنان خاطره روشن نشدن این خودرو در افکار عمومی باقی بماند.

نکته قابل توجه این است که با وجود آغاز تولید آزمایشی این خودرو و پیشنهاد مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر بازدید از خط تولید تارا، عملا امکان ثبت چنین اتفاقی وجود ندارد و صرفاً رسانه ها می توانند تا بر اساس مشخصات و تصاویر نه چندان مناسب از این خودرو بر روی وبسایت ایران خودرو، اطلاعاتی را در مورد تارا به دست بیاورند.

در هفته های گذشته شاهد بوده ایم که گویا ایران خودرو تارا در جایگاهی خاص قرار دارد و فعلا وضعیت ملاقات ممنوع برای آن اعلام شده است. همچنین در محافل خودرویی برخی تارا را فرزندی تازه متولد شده تشبیه می کنند که فعلا پدر و مادرش اجازه دیدن فرزندشان را به اطرافیان نمی دهند.

در پایان باید گفت، با وجود فراهم بودن امکان بازدید از ایران خودرو تارا و خط تولید آن، اجازه این کار به رسانه ها داده نمی شوند و تیم مدیریتی این شرکت خودروسازی در عمل تمایلی ندارند تا رسانه های مختلف گزارشی را در مورد سدان جدید ایران خودرو تهیه کنند. شاید بهتر باشد تا مدیرعامل ایران خودرو در کنار فراهم ساختن امکان بازدید از تارا، اجازه این اقدام را هم صادر کند.

محمدمهدی تفضلی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.