برگزاری نمایشگاه خودرو تهران در ابهام

برگزاری نمایشگاه خودرو تهران
برگزاری نمایشگاه خودرو تهران

اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری برگزاری نمایشگاه‌های خودرو سال ۱۴۰۲ کشور در حالی به پایان رسید که با توجه به شایعات و حواشی پیش آمده، اصل برگزاری نمایشگاه خودرو تهران شهر آفتاب در ابهام قرار گرفته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، پس از چند بار تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه خودروی شهر آفتاب، جلسه شورای سیاست‌گذاری برگزاری نمایشگاه های خودرو سراسر کشور با هدف بررسی شرایط هر چه بهتر برگزار شدن آن با حضور نمایندگان خودروسازان کشور برگزار شد. 

در خلال این جلسه، خودروسازان با توجه به اهمیت و جایگاه این صنعت علاوه بر درخواست بهتر شدن کیفیت این نمایشگاه ها، خواستار این بودند که فضایی فراهم شود تا بتوانند شرایط بهتر و باکیفیت تری در پاسخ گویی به بازدیدکنندگان داشته باشند.

آن ها معتقد بودند باید شرایط به گونه ای باشد که بتوان در بهترین حالت ممکن تحولات و دستاوردهای این صنعت را به مردم و علاقه‌مندان به خودرو به خصوص نسل جوان منتقل کرد. در این جلسه همچنین به تجارب بیش از یک دهه فعالیت در این عرصه و شناخت و درک نیازها و چگونگی پاسخ دادن به آن ها مطرح شد.

این در حالی است که براساس شنیده ها، با پیشنهاد تأمل برانگیز مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب، نمایشگاه خودرو شاهد ایجاد یک بحران برای برگزاری شده است.  این بحران با پیشنهاد مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب مبنی بر درخواست خواستار برگزاری پنجمین نمایشگاه خودرو تهران با حضور چهار شرکت برگزارکننده و در قالب یک کنسرسیوم ایجاد شده است.

براساس شنیده ها یکی از شرکت های حاضر در این کنسرسیوم که سابقه برگزاری نمایشگاه خودرو در سایر شهرها نداشته و در کارنامه اش نمایشگاه حمل و نقل تهران دیده می شود، قرار است بیش ترین سهم داشته باشد.

یکی از نکات قابل تأمل گویا انتخاب شرکت ها براساس سلیقه شخص است، چراکه برای ایجاد این کنسرسیوم و برگزاری نمایشگاه باید فراخوان داده شود تا شرکت های فعال در برگزاری نمایشگاه بتوانند به صورت یکسان از امکان حضور برخوردار شوند.

در این میان، به نظر می رسد نمایشگاه خودروی شهر آفتاب قرار نیست روی خوش به خودروسازان به خصوص بخش خصوصی نشان بدهد.

چهارمین نمایشگاه، سال گذشته در حالی برگزار شد که با توجه به اهمیت و جایگاه آن به نظر می رسید با استقبال و حمایت وزارت صمت همراه شوند، اما نه تنها غیر از مدیر عامل ایدرو کسی پایش را به نمایشگاه نگذاشت، بلکه پیش از آن با الزام حضور در سامانه فروش یکپارچه در عمل یکی از اصلی ترین راه های فروش مستقیم را مسدود کردند.

با این حال، امسال هم گویا قرار است به نوع دیگری مانع از برگزاری باکیفیت این نمایشگاه شوند. در واقع، به نظر می رسد شرکت های خودروسازی به دقت روند شکل گرفته در برگزاری نمایشگاه خودرو تهران را رصد می کنند و حاضر به اتلاف منابع و هزینه کرد برای یک اجرای ضعیف نمایشگاهی نیستند.

چراکه به طور حتم خودروسازان علاقه ای به حضور در نمایشگاهی با چهار متولی و مجری مختلف نخواهند داشت و باید منتظر ماند و دید چه تدبیری از سوی مسئولان امر در این خصوص اندیشیده خواهد شد. در واقع، مسئله اصلی برای خودروسازان این است که با چه کسی باید طرف باشند و مشکلات و خواسته هایشان را چگونه مطرح و برآورده کنند، اما آن گونه که به نظر می رسد برای شهر آفتاب گویا اهداف درآمدی با توجه به افزایش هزینه های نمایشگاهی از کیفیت اهمیت بیش تری دارد.

البته هنوز مسئولان نمایشگاه شهر آفتاب به این مسئله واکنش نشان نداده و مشخص نکرده اند که چرا برای برگزاری نمایشگاه خودرو شهر آفتاب، که مهم ترین رویداد خودرویی کشور به شمار می آید، تصمیم به ایجاد کنسرسیوم گرفته اند.

۲.۷ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.