تکلیف برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران روشن شد

برگزاری نمایشگاه خودرو تهران 1402
برگزاری نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲

سرانجام با حاشیه هایی که برگزاری دو رویداد خودرویی در تهران ایجاد کرده بود، تکلیف برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران روشن شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، نمایشگاه خودروی تهران در سال جاری را می توان پرحاشیه ترین رویداد خودرویی سال های اخیر دانست. ابتدا قرار بود این نمایشگاه در دومین ماه سال برگزار شود، اما بنا به دلایلی به تأخیر افتاد و برگزاری آن با حاشیه هایی همراه شد. حتا قرار شد اجرای این رویداد به صورت کنسرسیومی از چهار شرکت فعال در خردادماه برگزار شود، که آن هم به تعویق افتاد.

مدیران 777 مدیران 777

این موضوع همچنان ادامه داشت تا این که کانون ایران نوین از سوی شهر آفتاب به عنوان مجری برگزاری پنجمین نمایشگاه خودروی تهران به نام اتو اکسپو تهران انتخاب شد. بر این اساس اعلام شد اتو اکسپو تهران از ۹ تا ۱۵ بهمن به مدت یک هفته و با حضور حداکثری خودروسازان در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد. کمی بعد اعلام شد مجوز برگزاری یک نمایشگاه خودروی دیگر صادر شده است. قرار بود این رویداد از ۳ تا ۶ اسفند ماه سال جاری برگزار شود. اما نمایشگاه سئول، که آن هم با عنوان پنجمین نمایشگاه خودروی تهران قرار بود برگزار شود، با مخالفت و انتقاد جدی شورای شهر همراه شد.

چمران: نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب برگزار می شود

در همین رابطه، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه بین المللی تهران گفت: «هر ساله نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب برگزار می‌شود و امسال نیز بر همین منوال برگزار می‌شود، اما به شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند اعلام کردند که مجدداً در نمایشگاه خودرو، که اسفندماه برگزار خواهند کرد، شرکت کنند.»

مهدی چمران اظهار کرد: «هر ساله نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب برگزار می شود و امسال نیز در بهمن ماه بر همین منوال برگزار خواهد شد؛ اما شرکت نمایشگاه های بین المللی در اقدامی به شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور دارند اعلام کردند که مجدداً در محل نمایشگاه سئول، نمایشگاه خودرو در اسفندماه برگزار خواهند کرد. خوشبختانه این موضوع با انتقادهای بسیاری مواجه شد و در نهایت این اقدام برچیده شد.»

وی با بیان این که نمایشگاه خودرو به مدت ۱۸ سال به دلیل ازدحام و گره های ترافیکی در نمایشگاه بین المللی تعطیل بود افزود: «نمایشگاه بین المللی اعلام کرده بود که از شورای ترافیک مجوز گرفته است، اما وقتی پرسیدیم، گفتند از شورای عالی ترافیک استان اقدام کردند که هیچ ارتباطی به شهر تهران ندارد. پلیس راهور نیز با این موضوع صراحتاً مخالفت کرده است و مدیریت شهری هم به شدت نظر منفی با برگزاری این نمایشگاه دارد.»

رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: «حتا مسئولان برگزاری نمایشگاه بین المللی از سوی مدیریت شهری هم ادعا کرده بودند که مجوز برگزاری گرفته اند. بنده قویاً این موضوع را تکذیب کرده و این ادعاهای خلاف واقع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.»

مخالفت وزیر صمت با نمایشگاه خودرو در اسفند

چمران با اعلام این که وزیر صمت اذعان کرد با برگزاری نمایشگاه خودرو در اسفند ماه مخالف است و استاندار نیز مخالفت خود را اعلام کرد گفت: «این جزیره ای عمل کردن و دودستگی مایه تأسف است که برای کسب درآمد اندک متوسل به برگزاری نمایشگاه در سئول می شوند. سئوال ما این است که مگر وزارت صمت درمانده این مبلغ است؟ ما نمی خواهیم مردم آسیب ببینند. امیدواریم براساس قولی که دادند عمل کنند و به مردم آسیب نزنند. در غیر این صورت، اگر مردم آسیب نمی‌بینند، بیایند نمایشگاه برگزار کنند.»

ضیغمی پرونده را بست

با این حال، برخی گمانه زنی ها از احتمال برگزاری این نمایشگاه خبر می داد، تا این که رئیس سازمان توسعه تجارت، ضیغمی، با اظهارنظر صریح خود پرونده را بست. مهدی ضیغمی با اشاره لغو برگزاری نمایشگاه خودروی سئول از ۳ تا ۶ اسفند ماه، تأکید کرد برگزاری این نمایشگاه به سال آینده موکول شود.

براساس این گزارش، قرار بود دو هفته بعد از نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب، از ۹ تا ۱۵ بهمن ماه، نمایشگاه خودروی دیگری در اسفند ماه در سئول برگزار شود که همین امر انتقادهای زیادی را به دنبال داشت و به دنبال این موضوع تصمیم به لغو برگزاری نمایشگاه خودروی سئول در تهران گرفته شده است.»

۳.۸ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.