12 هزار نیسان آبی معطل سازمان استاندارد

نیسان آبی زامیاد
نیسان آبی زامیاد

۱۲ هزار نیسان آبی معطل سازمان استاندارد برای اخذ مجوزهای لازم برای تحویل و شماره گذاری مانده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در حالی که، زامیاد در حال پرداخت هزینه های میلیاردی بابت سود تأخیر تحویل محصولات خودرو به مشتریان است، سازمان ملی استاندارد مجوزهای لازم برای شماره گذاری به این شرکت نمی دهد. این در حالی است که این شرکت موفق شد پیش از پایان اتمام مهلت تعیین شده تأییدیه کلیه محصولات خود را اخذ کند.

استانداردهای مدنظر سازمان ملی استاندارد شامل کنترل پایداری، چراغ اتوماتیک یا اتو لایت، استحکام کابین، هشدار انحراف از مسیر، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته یا ترمز کمکی است. برخی از این استانداردها در حال حاضر نیز اجرا شده اند و برخی نیز تا پایان سال به خودروها افزوده می شوند.

البته سازمان ملی استاندارد برای هر کدام از این استانداردها بازه زمانی بسیار محدود در نظر گرفته و به خودروسازان مهلت داده است. شرکت زامیاد هم پیش از اتمام مهلت قانونی کلیه تأییدیه های استانداردی را اخذ کرده است. با این حال، این شرکت همچنان موفق به اخذ مجوزهای لازم برای تحویل و شماره گذاری این خودروها نشده است. این مسئله نه تنها باعث بلاتکلیفی و سردرگم کردن میلیاردها تومان سرمایه می شود، بلکه حجم فشارها و اعتراض ها به زامیاد را افزایش داده و همین تعداد تقاضا نیز در بازار باقی مانده است، که قطعاً نه تنها موجب نارضایتی عمومی خواهد شد بلکه در شرایط آشفته بازار خودرو با بالا رفتن میزان تقاضا قیمت این محصول نیز در بازار افزایش خواهد داشت.

این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که امسال، هم سال رشد تولید است و هم نیسان یک خودروی کار است که با توجه به بازار خوبی که دارد همچنان در خط تولید زامیاد باقی مانده است و روند ارتقای فنی و ایمنی این خودرو همچنان ادامه دارد. در آخرین تغییر علاوه بر پاس کردن استاندارد یورو ۵، وانت نیسان به دی لایت و پوزیشن لایت هم مجهز شده است. با این حال، به نظر می رسد با فرمانی که سازمان ملی استاندارد در دست گرفته است خودروسازان داخلی امسال باید خود را آماده روزهای سختی بکنند که قطعاً با شریاط فعلی اقتصادی کشور همخوانی چندانی ندارد.

۳.۲ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.