اشکودا با مزین خودرو به بازار ایران می آید

اشکودا با مزین خودرو به بازار ایران می آید
اشکودا با مزین خودرو به بازار ایران می آید

به تازگی، بیلبوردهایی از نشان خودرویی اشکودا در سطح شهر دیده می شوند که نشان می دهد این برند قرار است با مزین خودرو به بازار ایران بیاید.

مدیران 777 مدیران 777

اشکودا خودروسازی از کشور چک است که از سال ۱۹۲۵ با این نام فعالیت خود را در این رده آغاز کرد. پیش از این، نام مجموعه صنعتی اشکودا لورین اند کلمنت بود و بعد با نام اشکودا به فعالیت خود ادامه داد. در سال ۱۹۹۱ بود که اشکودا به نشانی تحت مالکیت فولکس واگن تبدیل شد و به عنوان عضوی از این ابرگروه خودرویی به فعالیت خود ادامه داد. از آن جا که اشکودا امروز زیرمجموعه ای از فولکس واگن است، پس محصولات این نشان در بحث های پلتفرم و قطعات اشتراک هایی با دیگر محصولات این گروه دارد و این یعنی با نشانی طرف هستیم که اگرچه در ایران چندان شناخته شده نیست، اما محصولات به‌روز و باکیفیتی تولید می کند. همچنین این نشان از جمله خودروسازانی است که در تمام رده های قیمتی و در کلاس های مختلف تولید انجام می دهد و می تواند انتخاب خوبی برای واردات به ایران باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
اشکودا

مزین خودرو واردکننده اشکودا

با ابلاغ آیین نامه جدید واردات، شرکت های زیادی درخواست قرارگیری در فهرست واردات خودرو را داشتند و مزین خودرو یکی از شرکت هایی بود که به تأیید وزارت صمت رسید. این شرکت پیش از این، واردات و کاربری سازی برخی از خودروهای خاص را برای مشتریان حقوقی انجام می داد و حالا بیلبوردهای جدیدی که در سطح شهر می بینیم به ما نشان می دهد که قرار است این شرکت محصولات اشکودا را به ایران بیاورد. در بیلبوردهای تبلیغاتی این شرکت، که در سطح شهر اکران شده است، خبری از مدل خاصی نیست و مزرن خودرو تنها به نمایش نشان اشکودا اکتفا کرده و هنوز مشخص نیست چه مدل هایی از این برند را در ایران خواهیم دید. البته احتمالاتی در مورد مدل های اشکودا در ایران وجود دارد که در گزارشی به آن خواهیم پرداخت.

محصولات اشکودا

اشکودا
اشکودا

در سبد محصولات اشکودا خودروهایی مثل کودیاک، فابیا، اکتاویا و… دیده می شوند که همگی اشتراک های پلتفرمی و فنی را با محصولات فولکس واگن آلمان دارند. با این وجود اما محصولات اشکودا همیشه به اقتصادی تر بودن‌شان معروف اند. این یعنی محصولاتی که به ایران می آیند از نظر فنی بسیار شبیه به فولکس واگن خواهند بود، اما قیمتی پایین تر در بازار جهانی دارند. باید دید در نهایت چه خودروهایی از نشان اشکودا به ایران می آید، اما با اکران بیلبوردهای تبلیغاتی مزین خودرو، دیگر حضور اشکودا در ایران چیزی در حد حدس و گمان نیست و حالا اشکودا قطعاً به ایران می آید.

اشکودا
۴.۵ امتیاز از ۱۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.