نشان نامیک پا به صنعت خودروهای کار و تجاری می گذارد

نامیک
نامیک

ششمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک در حالی آغاز شد که بازار خودرو با رونمایی و معرفی برند جدید نامیک در حوزه خودروهای کار و تجاری همراه شد؛ برندی که قرار است اولین محصولاتش اوایل تابستان به بازار آید.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در همین زمینه مشاور گروه صنعتی آورین صنعت راد می گوید: «این شرکت با توجه به تجربه و سال ها حضور در عرصه تولید و عرضه خودروهای کار و تجاری و همچنین نیاز کشور به محصولات جدید و متنوع تأسیس شده است.»

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

احسان قائمی نژاد ادامه می دهد: «برند نامیک همان طورکه از اسم و نام‌گذاری‌ آن  پیداست، آمده است که نویدبخش ورود نامی نیک در صنعت خودروهای تجاری ایران، هم در ناوگان باری و هم در ناوگان مسافری، باشد. در واقع، مؤسس شرکت، عبدالله اکبری راد، از چهره‌های شاخص در صنعت خودروهای تجاری – مسافری هستند، که بنا به تجارب، ذهنیت، نگرش و نیازی که احساس شد، حوزه فعالیت را گسترده‌تر کردند.»

این فعال خودروسازی بخش خصوصی می افزاید: «در واقع، این توسعه هم در بحث هلدینگ قطعه‌سازی و هم در بحث تأمین نیاز حداکثری بازار به طور متوازن در حال حرکت است. البته منظور از نیاز حداکثری برآورده کردن مطالبات و توقعات بازار مصرف در خصوص محصلات جدید و انواع محصولات تجاری است. یعنی نامیک به دنبال برطرف کردن خلأهای بازار و انتخاب برندی با قوای محرکه شناخته شده و مناسب است تا بتواند از تناژ ۵/۲ تا ۴۴ تن باری و هم محصولات مسافری را پوشش دهد.»

مشاور گروه صنعتی آورین صنعت راد می افزاید: «قدم‌های اولیه ما برای بحث حضور در بازار، با محوریت تولید مینی‌بوس، ون، ون کارگو با قابلیت‌هایی برای کاربری‌های متنوع از جمله آمبولانس برداشته خواهد شد. ضمن این که در حوزه خودروهای سنگین نیز از کامیونت تا کشنده در تناژهای مختلف حضور خواهیم داشت.»

قائمی نژاد اضافه می کند: «یکی از مزیت های برتر آورین صنعت راد شریک تجاری شناخته‌شده و همچنین سبد متنوع محصولات گروه است که می تواند بخش های زیادی از نیاز بازار را پوشش بدهد.»

وی با اشاره به پتانسیل و بضاعت گروه برای داخلی سازی توضیح می دهد: «در بحث داخلی سازی زیرساخت و زمینه های مناسبی ایجاد شده است که به عنوان مثال می توان به تولیدات محصولات مسافری اشاره کرد. در بخش تولیدات محصولات مسافری سیستم برق و اقلام بدنه، مانند سیم و تنه سیم و سیستم مولتی پلکس برق، واحد مستقلی به‌نام یارکو نیاز نامیک را برطرف می کند. در بحث تریم داخلی‌، مجموعه بهینه آرا ایجاد شده است. صندلی های محصولات‌مان در تمامی ظرفیت‌ها توسط ثمن آذین تولید خواهد شد. نگین آذین نام دیگری از زیرمجموعه هلدینگ آورین صنعت راد است که تولید فوم انواع صندلی را انجام خواهد داد. کولر، بخاری درجا، سیستم شوفاژ خطی محصولات مسافری، مکانیزم درِ بادی نیز توسط شرکت هُمپا انجام می شود. این شرکت می تواند تمام متعلقات و براکت‌ها و اتصالات فلزی را تولید کند.»

قائمی نژاد ادامه می دهد: «در واقع، استفاده از ظرفیت های داخلی، علاوه بر کاهش ارزبری که عامل مؤثری در کاهش قیمت تمام‌شده به شمار می آید، باعث خواهد شد پروسه تولید و فرآیندهای مرتبط با آن با سرعت بیش تری انجام شود. ضمن این که، بسیاری از مسائل و مشکلات خرید و سفارش گذاری نیز کاسته خواهد شد.»

وی ادامه می دهد: «در واقع، در همین ابتدای کار، دست‌مان برای داخلی سازی  بسیار باز است، همچنین برای نخستین حضوری که در نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک ایجاد شد، سعی کردیم نویدبخش ورود یک مجموعه حرفه‌ای به صنعت خودروهای تجاری ایران باشد.»

قائمی نژاد در خصوص ورود اولین محصول نامیک به بازار می گوید: «با توجه به اقدامات صورت گرفته و فراهم کردن زیرساخت های لازم، طی ۶ ماه آینده، یعنی اوایل تابستان، حداقل شاهد ورود چهار تا پنج تیپ از محصولات روز با نام تجاری نامیک به ناوگان مسافری خواهیم بود.»

۴.۱ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.