قطعات یدکی لیفان ۶۲۰ در بازار چه قدر قیمت دارند؟

لیفان ۶۲۰
لیفان ۶۲۰

لیفان ۶۲۰ از آن دسته خودروهایی است که در روزهای ابتدایی حضور چینی ها در بازار خودروی ایران، وارد خیابان های کشور شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

۶۲۰ تلاشی مفید برای جبران ناکامی مدل ۵۲۰ بود و کرمان موتور توانست با این خودرو، موقعیت از دست رفته خودش را پس از سال ها افول باز یابد. ۶۲۰ ابتدا با موتور ۱٫۶ لیتری تریتک وارد خط تولید کرمانی ها شد، اما از سال ۱۳۹۲، کرمان موتور نسخه ۱٫۸ لیتری را جایگزین آن کرد. این نسخه با نام تلنت در بازار شناخته می شود. تولید لیفان ۶۲۰ تا سال ۱۳۹۵ ادامه پیدا کرد، البته مدل های ۹۵ این خودرو در بازار بسیار کمیاب اند. هر چند این روزها نمونه صفر کیلومتر ۶۲۰ در بازار وجود ندارد، اما کرمان موتور همچنان نسبت به تأمین قطعات یدکی آن متعهد است. لیفان ۶۲۰ برخلاف آن چه به نظر می رسد، قطعات ارزان قیمتی ندارد. در این مقاله می خواهیم سری به بازار قطعات ۶۲۰ بزنیم تا بیش تر با هزینه های نگهداری این خودرو آشنا شویم. لازم به ذکر است که بسیاری از قطعات فنی و موتوری این خودرو با لیفان X60 مشترک اند که این موضوع از یکسان بودن پیشرانه این دو خودرو ریشه می گیرد.

قطعات فنی

دسته موتور شاتونی عقب لیفان ۶۲۰ بیش از ۵۰۰ هزار تومان قیمت می خورد. دسته موتور جلوی سمت چپ لیفان ۶۲۰ هم بیش از ۶۵۰ هزار تومان می ارزد. بوش طبق های کوچک و بزرگ لیفان ۶۲۰، به ترتیب، ۴۵ و ۷۵ هزار تومان ارزش دارند، اما سیبک طبق این خودرو گران تر است و بیش از ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد. خود طبق خودرو هم در هر سمت، بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان قابل خریداری است. میل لنگ لیفان ۶۲۰ از جمله قطعات گران قیمت آن است و نزدیک به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می شود! استپ ترمز لیفان ۶۲۰ نزدیک به ۲۳۰ هزار تومان قیمت خورده است. واشر سرسیلندر ۶۲۰ تلنت را ۲۵۰ هزار تومان عرضه می کنند که قیمتی نسبتاً منطقی دارد. البته واشر ر سیلندر نسخه تریتک همچون سایر قطعات این مدل، گران تر از نسخه تلنت است و بالاتر از ۳۵۰ هزار تومان فروخته می شود. مجموعه واشر کامل این خودرو هم به همراه واشر فلزی در بازار با قیمت ۶۰۰ و اندی هزار تومانی یافت می شود. واشر درِ سوپاپ لیفان ۶۲۰ تلنت، حدود ۱۷۰ هزار تومان ارزش دارد. هواکش لیفان ۶۲۰ اندکی بیش تر از ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. فشنگی دنده عقب ۶۲۰ هم بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می رسد و فشنگی دمای آب این خودرو در محدوده ۲۳۰ هزار تومان است. فشنگی روغن برای دو نسخه تلنت و تریتک متفاوت است و هر یک از آن ها را به ترتیب، ۱۷۰ و ۴۰۰ هزار تومان قیمت می دهند. دیسک ترمز چرخ جلوی لیفان ۶۲۰ با بودجه ۵۰۰ هزار تومانی قابل تهیه است. بلبرینگ کلاچ لیفان ۶۲۰، البته برای مدل ۱۶۰۰، کم تر از ۳۰۰ هزار تومان بها دارد. کویل لیفان ۶۲۰ تلنت، ۴۵۰ هزار تومان است، در حالی که، همین قطعه برای مدل تریتک، تا ۹۰۰ هزار تومان هم قیمت پیدا می کند!

لیفان ۶۲۰
لیفان ۶۲۰

سیم ترمزدستی لیفان ۶۲۰ در هر سمت، زیر ۲۵۰ هزار تومان می ارزد. منبع شیشه شوی لیفان ۶۲۰ را همراه با پمپ آن، کم تر از ۵۰۰ هزار تومان می فروشند. کاتالیزور اگزوز لیفان ۶۲۰ به طور کامل همراه با لوله های مرتبط، فراتر از ۳ میلیون تومان است. سنسور فشار روغن لیفان ۶۲۰ را بیش از ۴۰۰ هزار تومان می فروشند. براکت های سپر جلو ۶۲۰ در هر سمت چپ یا راست، با قیمتی کم تر از ۱۲۰ هزار تومان قابل تهیه هستند. بوستر ترمز ۶۲۰ قطعه ای نسبتاً گران است تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم برای آن قیمت اعلام می کنند. واترپمپ ۶۲۰ در محدوده ۵۰۰ هزار تومانی در بازار یافت می شود. تعویض پمپ ترمز لیفان ۶۲۰ از نوع ۱۸۰۰، هزینه ای تقریباً ۱ میلیون تومانی را روی دست شما می گذارد. دریچه گاز لیفان ۶۲۰ تلنت هم از آن دسته قطعات این خودروست که قیمتی گزاف دارد و گاه تا محدوده ۴ میلیون تومان هم قیمت داده می شود. رینگ موتور لیفان ۶۲۰ را فراتر از ۶۰۰ هزار تومان می فروشند. پیستون لیفان ۶۲۰ تریتک، تقریباً ۱ میلیون تومان آب می خورد. سوزن انژکتور همین نسخه از ۶۲۰ هم با بودجه ۴۰۰ هزار تومانی یافت می شود. قطعه فروشان لیفان، مجموعه پمپ بنزین کامل ۶۲۰ را تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم به فروش می رسانند. دیسک و صفحه کامل لیفان ۶۲۰ تلنت از نوع چینی، ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت خورده است که نسبت به سایر خودروهای بازار قیمتی توجیه پذیر دارد. دیسک و صفحه مدل تریتک هم در همین محدوده قیمتی قابل تهیه است. انگشتی سوپاپ هوای لیفان ۶۲۰ و انگشتی سوپاپ دود این خودرو، هر دو هم قیمت اند و نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان می ارزند.

یکی از نقاط قوت لیفان ۶۲۰، برخورداری از زنجیر تایم به جای تسمه تایم است. زنجیر تایم برخلاف تسمه تایم نیاز به تعویض دوره ای ندارد و کارکرد بالاتری را می توان با آن پیمود. زنجیر تایم وارداتی لیفان ۶۲۰ را فراتر از ۸۰۰ هزار تومان عرضه می کنند. فنر لول های لیفان ۶۲۰ در جلو و عقب تقریباً هم‌قیمت اند و در محدوده ۴۰۰ هزار تومان قابل خریداری هستند. قفل درهای عقب لیفان ۶۲۰ در هر سمت، نزدیک به ۷۵۰ هزار تومان و قفل درهای جلوی این خودرو برای هر سمت، بیش از ۶۵۰ هزار تومان قیمت دارند. اگر به طور کامل نیاز به تعویض جعبه فرمان هیدرولیک لیفان ۶۲۰ پیدا کنید، با قیمت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای آن مواجه می شوید! بلبرینگ چرخ های لیفان ۶۲۰ را فراتر از ۴۵۰ هزار تومان می فروشند. توپی چرخ جلو و عقب لیفان ۶۲۰، قیمت های متفاوتی دارند؛ توپی چرخ جلو را ۹۳۰ و توپی چرخ عقب را ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عرضه می کنند. پلوس های لیفان ۶۲۰ تلنت در سمت چپ و راست هم‌قیمت اند و هر کدام نزدیک به ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می ارزند. شیشه بالابر درِ جلوی لیفان ۶۲۰ در سمت شاگرد، ۶۷۰ هزار تومان و در سمت راننده، ۷۲۰ هزار تومان است. شیشه بالابرهای درهای عقب ۶۲۰ در هر دو سمت قیمت یکسانی دارند و حدود ۷۵۰ هزار تومان هستند. 

قطعات تزیینی

نسخه های تلنت و تریتک لیفان ۶۲۰، هیچ تفاوت ظاهری‌ای با یکدیگر ندارند. در واقع، به جز چند آپشن رفاهی و تفاوت در حجم موتور، در چهره نسخه ۱۸۰۰ هیچ نقطه تمایز ظاهری با مدل ۱۶۰۰ به چشم نمی آید. هر یک از چراغ های جلوی لیفان ۶۲۰ که ساخت چین هستند، بین ۱ میلیون و ۶۰۰ تا ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، بسته به شانس شما، قابل خریداری هستند. چراغ های عقب لیفان ۶۲۰ هم از ۱ میلیون تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسند. مه شکن های جلوی لیفان ۶۲۰ نیز در هر طرف، بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده اند. سپر جلوی لیفان ۶۲۰ را، یعنی فقط پوسته بیرونی آن، بیش از ۱ میلیون تومان قیمت می دهند. سپر عقب لیفان ۶۲۰ نزدیک به ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. جلوپنجره ۶۲۰ همراه با لوگوی لیفان، تا ۹۰۰ هزار تومان هم در بازار قطعه فروشان این خودرو قیمت داده می شود. سپر جلو لیفان ۶۲۰ از سه توری تشکیل یافته است؛ توری وسط را ۱۵۰ هزار تومان و هر یک از توری های چپ یا راست را با قیمت ۱۲۰ هزار تومانی می توانید تهیه کنید. هر یک از آینه های کناری ۶۲۰ که به صورت راهنمادار هستند، همراه با موتور برقی به قیمت تقریبی ۷۰۰ هزار تومانی عرضه می شوند.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار 

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.