لودئو هنوز شریک رسمی در ایران ندارد

یما لودئو T60
همکاری لودئو و یما برای تولید لودئو T60 در ایران

« لودئو » و « یما » برندهای چینی هستند که این روزها حواشی زیادی را در صنعت خودروی ایران تجربه می کنند. پیگیری های خبرنگار « اسب بخار » نشان می دهد که شرکت « ماموت خودرو » همکاری را با نشان یما و لودئو ندارد و همچنین همکاری این خودروساز چینی با شریک دیگری در ایران قطعی نشده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، پیش از این اعلام می شد که لودئو و یما همکاری را با ماموت خودرو آغاز کرده اند. اما پیگیری های انجام شده نشان می دهد که مذاکرات ماموت خودرو با مجموعه نشان های یما به نتیجه نرسیده است و به خاطر مسائل کیفی و ساختار برند چینی، طرف ایرانی از تولید کراس اوورهای یما و لودئو منصرف شده است.

همچنین با توجه به سابقه ماموت خودرو و شبکه فروش و خدمات پس از فروش این شرکت، امکان آن بسیار بعید است که این شرکت بخش خصوصی، مشارکتی را با سایر شرکت های ایرانی برای عرضه خودرو داشته باشد. از سویی با توجه به گفته منابع آگاه ادعای همکاری ماموت خودرو با « شهر خودرو »، شایعه ای بیش نبوده و چنین اتفاقی حتی در مرحله مذاکره هم رخ نداده است. در ادامه این موضوع، منابع آگاه می گویند که عرضه کراس اوورهای لودئو در ایران قطعی نشده است و هنوز خودروساز ایرانی قرارداد نهایی را با این نشان چینی امضا نکرده است.

حتما بخوانید: یما T60 ، آشنایی با کراس اوور جدید بازار ایران

هفته گذشته یک منبع آگاه به خبرنگار اسب بخار گفت: «با توجه به سابقه و زیرساخت ضعیف کمپانی یما و لودئو، حتی در شرایط فعلی هم اکثر خودروسازان تمایلی به همکاری با این نشان چینی ندارند. در حال حاضر هم واسطه این برند در ایران با اعلام نام متقاضیانی چون ماموت خودرو، سعی دارد تا رقم این قرارداد را افزایش دهد. اما با توجه به اینکه عدم تمایل همکاری ماموت خودرو با لودئو و یما برای سایر خودروسازان قطعی شده است، همچنان این برند نتوانسته تا قرارداد نهایی را با خودروسازی امضا کند».

با کمی بررسی در فضای وب، متوجه خواهیم شد که کمپانی یما تا چند سال قبل فروش خوبی را در بازار چین داشته و به خاطر همکاری با کمپانی « میتسوبیشی » و قیمت پایین محصولاتش، تیراژ تولید و فروش مناسبی را ثبت کرده است. اما از حدود ۵ سال قبل این خودروساز چینی قدرت خود را بازارهای مختلف از دست داد و نتوانست تا هم پا با سایر رقبا چینی اش در بازارهای مختلف موفق شود. در حال حاضر کمپانی یما در بحث ساختار تولید و سرمایه یکی از ضعیف ترین خودروسازان چینی است و در بحث فناوری و پشتیبانی هم جایگاه مناسبی را هم در چین ندارد.

این روزها کمپانی یما سعی دارد تا قرارداد مونتاژ « لودئو T60 » یا همان « یما T60 » را با یکی از خودروسازان ایرانی منعقد کند. با این وجود اکثر خودروسازان خصوصی که با مشکلات کاهش تولید دست و پنجه نرم می کنند، تمایلی به همکاری با این کمپانی چینی ندارند. برخی منابع آگاه می گویند که فعلا اصلی ترین مشتری نشان لودئو در ایران، شهر خودرو است و این شرکت تمایل دارد تا با عقد قرارداد، T60 را در کارخانه « سناباد خودرو » خراسان تولید کند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.