JMC S350 ریگان خودرو با چه منطقی قیمت گذاری شده است؟

JMC S350 ریگان خودرو

به تازگی فروش شاسی بلند چینی “JMC S350” با قیمتی باورنکردنی و در تیراژی محدود توسط «ریگان خودرو» آغاز شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شاسی بلند JMC S350 جدیدترین خودروی چینی بازار ایران است که به تازگی با قیمتی فضایی توسط ریگان خودرو معرفی شده است. پیش از پرداختن به نحوه قیمت گذاری این خودرو، ابتدا به معرفی آن می پردازیم.

Yusheng S350

JMC S350 ریگان خودرو

S350 یک شاسی بلند متوسط است که توسط برند «یوشنگ»، زیرمجموعه ای از شرکت «جیانگلینگ موتورز» (JMC)، تولید شده است. S350 حاصل اولین تلاش یوشنگ برای ورود به بازار کراس اوورها و شاسی بلندهاست. افزون بر این، جی ام سی تاکنون با شرکت های «ایسوزو» و «چانگان» نیز گروه مشترک تشکیل داده است. S350 از سال ۲۰۱۰ تاکنون دو بار فیس لیفت شده و با پیشرانه های به روزرسانی شده به بازار عرضه شده است. جی ام سی یوشنگ S350 از زمان معرفی تاکنون با پیشرانه های ۲٫۴ لیتری بنزینی، ۲ لیتری بنزینی توربو و ۲ لیتری توربودیزلی به بازار عرضه شده است.

JMC S350 ریگان خودرو

 نمونه ای که برای بازار ایران درنظر گرفته شده، از پیشرانه ۲ لیتری توربو GTDI با ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. انتقال قدرت نیز توسط جعبه دنده ۶ سرعته خودکار صورت می گیرد. جی ام سی S350 در بازار چین در مدل های دودیفرانسیل و تک دیفرانسیل جلو عرضه می شود، اما شرکت ریگان خودرو برای بازار ایران مدل پایه ای تک دیفرانسیل را درنظر گرفته که خود جای سؤال دارد!

JMC S350 ریگان خودرو

این خودرو در بازار چین با دو نسخه پنج نفره و هفت نفره معرفی شده که ریگان خودرو برای بازار ایران نسخه هفت نفره آن را درنظر گرفته است. از نظر ابعاد بدنه، جی ام سی S350 شاسی بلند متوسطی حساب می شود که در مقایسه با سایر خودروهای بازار ایران، بزرگ تر است. این خودرو دارای ۴۷۹۸ میلی متر طول، ۱۸۹۵ میلی متر عرض و ۱۸۴۰ میلی متر ارتفاع است. از جمله امکانات نسخه فول آپشن S350 که قرار است به صورت SKD در خط تولید این شرکت مونتاژ شود، می توان به فهرست زیر اشاره کرد:

فرمان برقی

ترمز پارک

سیستم کنترل پایداری

ترمزهای دیسکی جلو و عقب

چراغ روز

دوربین عقب

نمایشگر ۸ اینچی سیستم سرگرمی

کروزکنترل

رینگ آلومینیومی

تهویه خودکار دوگانه

پوشش چرمی صندلی ها

صندلی برقی ۸ حالته راننده و ۴ حالته برقی سرنشین

سنسور باد لاستیک

رهیاب ماهواره ای

سنسور باران

دوربین عقب و دید ۳۶۰ درجه

کنترل سرعت در سرازیری

شارژر وایرلس

بلوتوث

قیمت گذاری

JMC S350 ریگان خودرو

یکی از موارد بحث برانگیز پیرامون شاسی بلند چینی جدید ریگان خودرو، نحوه قیمت گذاری آن است که حاشیه های فراوانی را ایجاد کرده است. با توجه به این که نمونه درنظر گرفته شده از S350 برای بازار ایران در سال ۲۰۱۶ معرفی شده، اکنون قیمت این خودرو در بازار چین با افت قابل توجه مواجه شده است. قیمت این خودرو در بازار چین برای مدل های پایه ای از ۱۷٫۶۶۰ دلار آغاز شده و در کامل ترین نسخه قیمتش به ۲۵٫۲۰۰ دلار می رسد. با درنظر گرفتن نرخ دلار ۲۴ هزار تومن، قیمت خودرو به حدود ۴۲۴ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان می رسد. با درنظر گرفتن ۱۰ درصد مالیات دولت و گمرک نزدیک به ۳۰ درصد و تمامی هزینه های جانبی اعم از بیمه و… می توان محدوده قیمتی بین ۶۰۰ تا ۸۵۰ میلیون را برای خودرو درنظر گرفت.

JMC S350 ریگان خودرو

 با احتساب سقف سود ۷ درصدی خودروسازان، قیمت خودرو به بازه ۶۵۰ تا ۹۱۰ میلیون می رسد. حال با وجود تمامی موارد ذکرشده، شرایط فروش JMC S350 در تیراژی محدود با قیمت ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان منتشر شده است. بدین ترتیب، JMC S350 با این قیمت عجیب و غریب، با ثبت رکوردی جدید به باشگاه خودروهای چینی میلیاردی افزوده شده است. ریگان خودرو در ابتدا این خودرو را تنها در تیراژی محدود و به صورت درون سازمانی به فروش می رساند، اما انتظار می رود که خودروی جدید این شرکت به زودی به صورت عمومی فروخته شود.

JMC S350 ریگان خودرو

اکنون باید دید که با وجود سایر رقبای چینی همچون هاوال H9 و چری تیگو ۸ و انتخاب های فراوان باکیفیت کره ای و ژاپنی در بازار دست دوم ها، آیا محصول جدید ریگان خودرو با اقبال عمومی مواجه می شود یا خیر. شایان ذکر است که نسخه فیس لیفت یوشنگ S350 به تازگی با چهره ای به روزرسانی شده در بازار چین معرفی شده است.

JMC S350 ریگان خودرو

 پیشرانه ۲ لیتری توربوی این خودرو با افزایش قدرت ۲۰ اسب بخار نسبت به قبل، اکنون ۲۲۰ اسب بخار قدرت تولید می کند و گشتاور آن به ۳۵۰ نیوتن متر می رسد. پیشرانه ۲ لیتری توربودیزل ۱۴۱ اسب بخاری نیز قابل سفارش است. نسخه جدید جی ام سی S350 با سیستم انتقال قدرت ۴WD به بازار عرضه می شود.

JMC S350 ریگان خودرو

یکی دیگر از ابهام ها و پرسش هایی که پیش می آید این است که چرا با وجود معرفی نسخه فیس لیفت JMC S350 با فناوری های جدیدتر، ریگان خودرو نسخه قدیمی این محصول را برای بازار ایران درنظر گرفته است. محصول جدید ریگان خودرو در حالی معرفی شده که پرونده شاکیان تعهدهای معوق کوپا در تعزیرات حکومتی تشکیل شده و هیچ یک از خودروهای جدید جی ام سی به منظور تکمیل تعهدات شرکت به مشتریان تخصیص نیافته اند.

پایگاه خبری اسب بخار

ارشیا شیخ الاسلامی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.