ایویکو اس وی (IVECO S-Way) با سروش دیزل به ایران خواهد آمد

ایویکو اس وی - IVECO S-Way
ایویکو اس وی – IVECO S-Way

اخیرا در صفحه رسمی شرکت سروش دیزل تصاویری از کشنده جدید این شرکت به نمایش درآمده است. این تصاویر متعلق به جدیدترین کشنده برند ایویکو با نام S-Way است که قرار است بزودی وارد ایران شود.

مدیران 777 مدیران 777

ایویکو برندی ایتالیایی و بسیار مشهور خصوصا در بازار اروپاست که به تولیدات انواع خودروهای کار و تجاری سبک و سنگین می پردازد. اس وی (S-Way) نام جدیدترین کشنده این شرکت بوده که در بازار اروپا بسیار محبوب شده و تنها در سال اول عرضه بیش از ۲۵۰۰ دستگاه از آن در اروپا به فروش رفت. این کشنده در اصل نسل بعدی کشنده استرالیس ایویکو بوده و حالا مشخص شده که قرار است توسط سروش دیزل پایش به جاده های ایران باز شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
ایویکو اس وی - IVECO S-Way
ایویکو اس وی – IVECO S-Way

این کشنده از نظر ظاهری طراحی در عین سادگی بسیار زیبا و مدرن بوده و همین مورد سبب شده تا استقبال از آن بیشتر شود. در نمای جلوی ایویکو اس وی چراغ های اصلی ظاهری کشیده و کمی مایل به سمت پایین را داشته که سبب شده تا این کشنده ظاهری خشن و جسورانه‌ای داشته باشد. جلوپنجره به صورت یک تکه و تمام مشکی طراحی شده و در ضلع بالایی آن عبارت IVECO نقش بسته است.

وجود خطوط و حجم پردازی های مختلف در نمای جلوی ایویکو اس وی سبب شده تا از نظر آیرودینامیک نیز وضعیت بسیار خوبی داشته باشد و به دنبال آن مصرف سوختش نیز کاهش پیدا کند. این خطوط متفاوت تا نمای کناری و درب های این کشنده نیز ادامه یافته و باعث شده تا این نما هم ساده به نظر نرسیده و خسته کننده نباشد. آینه های جانبی نیز داخل یک قاب یک تکه قرار گرفته و ابعاد مناسبی نیز دارند.

ایویکو اس وی - IVECO S-Way
ایویکو اس وی – IVECO S-Way

با ورود به کابین این کشنده شاهد یک طراحی منحصر به فرد و البته ساده هستیم که نشان از اقتصادی بودن کشنده است. به سبک درصد بالایی از کشنده های امروزی داشبورد میانی به سمت راننده زاویه پیدا کرده و در بالاترین قسمت آن نیز سیستم مالتی مدیای کشنده با یک صفحه نمایش لمسی و تعداد بالایی کلید قرار گرفته است. پس از آن نیز دریچه های سیستم تهویه مطبوع و دیگر کلیدهای کنترلی کشنده به همراه اهرم ترمز دستی و در نهایت هم پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع کابین تعبیه شده اند.

مقابل راننده یک کلاستر آنالوگ به همراه یک صفحه نمایش کوچک قرار گرفته که اطلاعات مختلفی از کشنده را نشان می دهد. فرمان نیز به صورت D کات بوده که در دل خود یک غربیلک چهار شاخه به همراه کلیدهای کنترلی مختلف را جای داده است. همچنین ارگونومی کابین نیز نسبت به نمونه ها و نسخه های قبلی نیز بهبود چشمگیری پیدا کرده که یک نکته مثبت در کابین این کشنده است. فضای کابین ایویکو اس وی جادار و مناسب بوده و دو تخت نیز به صورت روی هم در پشت راننده و شاگرد قرار گرفته است.

ایویکو اس وی از نظر فنی نسخه های مختلفی داشته که از ۴۸۰ تا ۶۷۰ اسب بخار قدرت را داشته و در دو نوع دیزلی و دوگانه سوز تولید می شود. همچنین طبق اعلام ایویکو گیربکس این کشنده نیز از نوع Hi-Tronix بوده که پیشرفته ترین فناوری و بهترین نسبت گشتاور به وزن را در میان کشنده های اروپایی دارد. لازم به ذکر است که نمونه CNG ایویکو اس وی پیشرانه ۴۶۰ اسب بخاری را داشته که در صورت پر بودن مخازن گازش بردی ۱۶۰۰ کیلومتری را دارد که بک نکته بسیار مهم برای این کشنده محسوب می شود.

هنوز مشخص نیست سروش دیزل این کشنده را با چه سطح امکانات و چه مشخصات فنی وارد ایران خواهد کرد اما نمونه های فول این کشنده سطح کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی از جمله هشدار نقطه کور، سیستم رادار خط خوان ، سنسور ترمز اضطراری، سیستم سنجش درجه باد تایر ها و سیستم هشدار باز شدن درب باک، قفل کن دیفرانسیل، ترمز ضد لغزش، ترمز تپه و کلید تنظیم ارتفاع، ترمز تپه، بوق دنده عقب، رادار خط خوان، چراغ های جلو،یخچال ، مایکروفر، قهوه ساز،پرژکتور سپر،کولر درجا،رینگ های استیل،حجم باک‌ها، چهار و یا دو باطری بودن، اینتاردر گیربکس، نوع بادگیر و مخزن ادبلو به روی باک سوخت و چراغ‌های جلو تمام LED مجهز شده است.

روش دیزل قرار است این کشنده را در اواخر آذرماه ۱۴۰۲ در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته تهران رونمایی کند.

۳.۵ امتیاز از ۱۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.