معرفی ام جی های وارداتی در شوروم پارک وی

شوروم ام جی فردا موتور
شوروم ام جی فردا موتور

حضور ام جی های وارداتی در نمایشگاه اصلی فرداد موتور موجب شد تا محصولات جذاب و به روزی از این برند را از نزدیک مشاهده کنیم.

آریزو 8 آریزو 8

شوروم معروف واقع در چهار راه پارک وی بالاخره پس از گذشت حدود ۱۰ سال با حضور محصولات مطرح و جذاب از برند ام جی (MG) بازگشایی شد تا میزبان خودروهای به نسبت درخوری برای چنین موقعیت پربازدیدی باشد.

همان طور که پیداست در نمای بیرونی این نمایشگاه لوگو ام جی مشاهده می شود که گویای حضور محصولات این برند در شوروم است اما نکته مهم محصولات حاضر مربوط به ام جی سایبرستر (Cyberster)، جی تی، ام جی ۴ و ERX5 است که به نوعی معروف ترین خودروهای این خودروساز در دنیا محسوب می شوند.

سایبرستر (Cyberster)

نام ام جی (MG) برای بسیاری از ما آشناست، زیرا شاهد حضور محصولات این شرکت چینی انگلیسی الاصل در ایران بوده ایم و دیده ایم که برخلاف چینی بودنشان، در سال های گذشته طراحی ظاهری و امکانات رفاهی بسیار مناسبی داشته اند.

این بار اما با خودرویی تمام برقی و بدون سقف (Roadster) از این کمپانی مواجه هستیم که یکی از نسخه هایش به طور شگفت انگیزی سریع است و می تواند شتاب صفر تا صد را در ۳ ثانیه بزند. به این ترتیب، می بینیم کمپانی ام جی نیز همگام با خودروسازان مطرح دنیا به طور جدی در حال پیشرفت در زمینه تولید خودروهای برقی است و محصولی ۳ ثانیه ای با نام سایبرستر، که به خودی خود یک خودروی حیرت آور است، معرفی می کند.

همان طور که در تصاویر می بینید، با یک خودروی بسیار عجیب و غریب از نظر طراحی مواجه هستیم، زیرا نه طراحی چراغ های جلو و نه طراحی جلوپنجره به دیگر سوپراسپرت ها شبیه است. همچنین نمای عقب هم کمی متفاوت تر از دیگر خودروهای جهان است، زیرا در زیر یک خط پیوسته چراغ دار، دو فِلِش یا پیکان به دو سمت خودرو وجود دارد که در صورت لزوم روشن می شوند و جلوه ای خاص به ام جی سایبرستر می دهند.

مشخصات فنی سایبرستر

برای سایبرستر 2 پیشرانه در نظر گرفته شده است؛ در اولی از یک موتور برقی استفاده شده که ۳۱۰ اسب بخار توان و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخ های عقب تحویل می دهد. دومین پیشرانه از دو موتور تشکیل شده است که در مجموع، ۵۱۰ اسب بخار توان و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند و موجب چرخش هر چهار چرخ خودرو می شوند. البته نسخه ای که توسط فردا موتور به ایران وارد شده نسخه تک موتوره است و می تواند تنها طی ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

ام جی ۴

در بخش طراحی ظاهری ام جی ۴، پرفروش ترین محصول این برند در اروپا، شاهد زبان طراحی ام جی با خطوطی تیزتر و شارپ تر هستیم. چراغ های کشیده جلو حالت خشمگینی دارند و دماغه خودرو به سبک مرسوم خودروهای برقی بسته است. در نمای کناری دستگیره های ایزی اوپن به همراه رینگ هایی که پوشش آیرودینامیک دارند، خودنمایی می کنند.

مشخصات فنی MG 4

ام جی ۴ وارداتی فردا موتورز به باتری های ۶۴ کیلووات ساعتی مجهز است. این خودروی محور عقب دارای یک موتور برقی با خروجی ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. نهایت سرعت این خودرو ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت و شعاع حرکتی آن با شارژ کامل طبق استانداردهای اروپایی مسافتی در حدود ۴۳۵ کیلومتر است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو هم ۷.۷ ثانیه اعلام شده است.

ام جی GT

اشتباه نکنید، این یک مرسدس بنز CLA یا هیوندای و یا حتا پژو نیست. شرکت MG با رونمایی از مدل جدید MG GT در نمایشگاه پکن دو سال پیش، همگان را شوکه کرد. طراحی MG GT جدید بسیار مدرن شده است. در نمای جلو، چهره تهاجمی و خشمگینی را شاهد هستیم، که با یک جلوپنجره عریض مشبک و تیره و دو چراغ کشیده بسیار اسپرت جلوه می کند.

مشخصات فنی MG GT

MG GT با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ، قدرت ۱۷۳ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (W-DCT) توان را به چرخ های جلوی این خودرو می رساند.

ERX5

در بخش ظاهری نسل جدید ERX5 شاهد طراحی جسورانه و خشنی هستیم. جلوپنجره بسیار بزرگ با پرداخت های کروم کاری شده و چراغ های باریک، که در لبه کاپوت جانمایی شده اند، نمای شارپ و زیبایی را به دماغه خودرو بخشیده اند.

سایک موتور برای خودروی برقی Roewe eRX5 که مختص بازار چین است از فناوری فولکس واگن استفاده کرده و از نظر سطح فناوری در رده بالایی قرار دارد. این خودرو می تواند با یک بار شارژ تنها با انرژی برقی تا ۶۱ کیلومتر و در سیکل ترکیبی تا حدود ۱۰۵۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

مشخصات فنی ERX5

در مقایسه با دیگر خودروهای وارداتی می توان گفت که eRX5 قوی ترین و پرشتاب ترین محسوب می شود زیرا پیشرانه احتراقی ۱.۵ لیتری توربو در کنار موتور برقی می تواند در مجموع ۲۴۵ اسب بخار توان و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو تحویل دهد. برای بخش انتقال قدرت نیز شرکت سازنده از گیربکس ۱۰ سرعته AT استفاده کرده است. مصرف سوخت ترکیبی این مدل هم ۳.۳ لیتر در صد کیلومتر است.

MG 5

در بحث طراحی ظاهری این خودرو اتفاق خاص و عجیبی رخ نداده و با یک سدان بسیار ساده رو به رو هستیم که با وجود سادگی اما موجب نمی شود از آن ناامید شویم. به طور کلی MG 5 در مقایسه با خودروهای اقتصادی روز دنیا جذابیت ظاهری آن چنان زیادی ندارد و به همین دلیل احتمالاً به علت سادگی بیش از اندازه، قیمت پایین تری را هم ایران اتخاذ کند.

مشخصات فنی MG 5 وارداتی

برای این خودرو از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده شده است که می تواند ۱۱۸ اسب بخار توان و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس CVT به چرخ های جلو تحویل دهد. به طور کلی خروجی موتور ام جی ۵ آن چنان زیاد نیست و شتاب گیری عجیب و غریبی را نیز برایش فراهم نمی کند.

در پایان باید خاطر نشان کرد که البته از میان خودروهای حاضر در نمایشگاه معروف شرکت فردا موتور، احتمال واردات MG 5، MG GT و ERX5 نسبت به دیگر محصولات بیشتر است، زیرا محدودیت های ارزی تعیین شده برای واردات و همچنین نبود زیرساخت های لازم برای استفاده از خودروهای تمام برقی موجب شده تا هم تمایل مردم برای خرید این دست محصولات کم شود و هم این که ارائه خدمات پس از فروش برای آن ها مشکلاتی را برای وارد کننده به همراه داشته باشد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.