فولکس واگن ID4 به ایران آمد؛ آلمانی وارداتی

فولکس واگن ID4 به ایران آمد
فولکس واگن ID4 به ایران آمد

به تازگی خبرهایی به دستمان رسیده است که نشان می دهد فولکس واگن ID4 توسط خودروسازان راین به ایران آمده و مدعیان دیگری نظیر گروه بهمن نیز دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

چندی پیش اسناد گمرکی از واردات نمونه اولیه فولکس واگن ID.4 به ایران حکایت داشتند و حال این خودرو پایش به تهران باز شده است. تا به امروز متولی واردات خودروهای فولکس واگن در ایران مشخص نبود اما حالا مشخص شده که ID4 توسط خودروسازان راین به ایران آمده اما مدعی دیگری همچون گروه بهمن و به طور مشخص برند BM Cars هم دارد. البته در این بین نام یک شرکت دیگر هم برای واردات سایر محصولات برقی فولکس موسوم به سری ID به گوش میخورد.

مدیران 777 مدیران 777

فولکس واگن ID.4

فولکس ID4 وارد شده به ایران همانند تویوتا کرولاهای معین خودرو، مونتاژ FAW چین هستند. اما در هر صورت با یک محصول آلمانی مواجه هستیم که عناوین گوناگونی همچون خودروی سال جهان در سال ۲۰۲۱ را به دوش می کشد و در سال ۲۰۲۳ میلادی موفق به ثبت رکورد فروش عالی ۳۲۹ هزار دستگاهی شده است.

فولکس واگن ID.4 یک کراس اوور کامپکت است که بر مبنای پلتفرم برقی MEB گروه خودروسازی فولکس توسعه داده شده است. نسخه بازار ایران بخاطر سقف ۲۰ هزار دلاری تعیین شده، از نمونه محور عقب این خودرو است. در این نسخه یک موتور الکتریکی با قدرت ۲۰۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر روی محور عقب ID.4 نصب شده است. پک بانری این خودرو ۸۲ کیلووات ساعت و شتاب آن ۸.۵ ثانیه اعلام شده است.

این خودرو با هر بار شارژ کامل می تواند مسافت ۵۲۲ کیلومتر (بر اساس استاندارد WLTP) را بپیماید.

نسخه‌ای که در ایران برای طی کردن مراحل تست های فنی حاضر شده مدل ID4 Crozz است و در پایه ترین حالت، قیمتی در حدود ۲۰ هزار دلار دارد.

سخن پایانی

در پایان باید منتظر ماند و دید در نهایت چه شرکت یا شرکت هایی به طور رسمی به عنوان متولی جدید واردات فولکس به ایران، معرفی می شوند و چه قیمنی در انتظار ID.4 برقی خواهد بود.

۳.۱ امتیاز از ۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.