جنسیس و شروعی بی‌نظیر در دنیای خودروهای پرمیوم

جنسیس

جنسیس را می توان یکی از جدیدترین نشان های دنیای لوکس خودروها دانست. در این مقاله عملکرد این نشان را بر اساس آمارهای فروش بررسی می کنیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در زمان بحران و مواجهه با چالش ها، همیشه میدان صنعت برنده و بازنده هایی دارد و همین موضوع را در مورد صنعت خودرو هم می بینیم. صنعت خودرو در سال های اخیر تغییرات و چالش های اساسی را تجربه کرده است و چالش اصلی هم همه گیری ویروس کرونا به صورت گسترده در دو سال اخیر بود. پیش بینی می شود اقتصاد و صنایع مختلف رکود حاصل از این چالش ها را در ماه های آینده تجربه کنند. اما می خواهیم کمپانی‌ای را بررسی کنیم که در همین بحران ها توانسته است مسیر سخت پیشرفت و رشد را بپیماید. در این مقاله به بررسی نشان پرمیوم و کره ای جنسیس می پردازیم که رشد خیره کننده ای را در همین شرایط سخت ثبت کرده است.

آمارهای خیره کننده برای جنسیس

جنسیس

در سال ۲۰۱۵ بود که جنسیس به عنوان یک برند مستقل از هیوندای معرفی شد و اولین مدل این نشان یعنی جنسیس G90 در سال ۲۰۱۷ به بازار آمد. جنسیس البته حاصل سال های تحقیق و توسعه هیوندای بود و بالاخره این پروژه توانست شکلی مستقل به خود بگیرد. بر اساس آمارهای فروش سال گذشته، جنسیس فروش بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه را در ۲۰۲۱ داشته است و این یعنی رشد فروش ۵۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ برای این نشان پرمیوم می بینیم. حتی با وجود شکی که در سال ۲۰۱۸ برای همه گیری ویروس کرونا وجود داشت، باز هم فروش ۷۷ هزار دستگاهی را برای این خودروساز کره ای می بینیم.

دلیل رشد خوب جنسیس چیست؟

جنسیس

دلیل اصلی رشد در عرضه محصولات جنسیس را می توان ثبات آن ها در تولید خودروهای جدید دانست. اگرچه در ابتدا خودروهای این نشان تکنولوژی های امروز را نداشتند، اما این خودروساز مسیر خود را با تکنولوژی روز خودش همگام کرد و در طراحی هم شخصیت خودش را پیدا کرد. از زمان تأسیس و یا به عبارتی مستقل شدن جنسیس، پنج مدل جدید از این نشان معرفی شده اند و دو بازطراحی از مدل های قبل هیوندای را با نشان جنسیس دیده ایم. در حال حاضر، در سبد محصولات جنسیس سه سدان را در ابعاد مختلف را داریم و یک استیشن مختص به بازار اروپا طراحی شده است. علاوه بر این، سه کراس اوور را در ابعاد مختلف در سبد محصولات این نشان می بینیم. تمام خودروهای این نشان در سطح کیفیت و تکنولوژی قابل مقایسه با برندهایی مثل ب ام و و مرسدس بنز هستند.

جنسیس

روند جنسیس تا حد زیادی وابسته به ثبات آن ها در معرفی خودروهای جدید است، اما این تنها دلیل رشد این نشان نیست. دلیل دیگر موفقیت جنسیس حضور آن ها در بازارهای کلیدی و بعد ورود به بازارهای دیگر است. برای مثال، از همان آغاز مشخص بود که بازار ایالات متحده آمریکا یک بازار ایده آل برای سبک و کلاس جنسیس است. بدون حضور در بازار آمریکا، شرایط برای هر برند پرمیومی پیچیده می شود. روند بازاریابی در جنسیس بسیار عالی رقم خورد و آن ها با استراتژی خاصی توانستند در بازارهای هدف مهم سهم بگیرند. مثال دیگر، طراحی و توسعه محصولی مثل جنسیس G70 شوتینگ بریک است که مختص به بازار اروپا طراحی شد. کره ای ها به خوبی بازارهای هدف خود را شناسایی کرده اند و بر همین اساس، محصولات خاص خود را برای این بازارها معرفی می کنند.

فراموش نکنید که جنسیس به تازگی وارد بازارهای اروپا و چین شده است و پیش بینی می شود فروش این نشان در این دو بازار هم رشد کند. در آمار فوق می بینید که بیش تر فروش این خودروساز مختص به بازار کره جنوبی است، اما قطعاً در آینده سهم اروپا و چین بیش تر می شود و جنسیس یک مهره مهم در تولید خودروهای پرمیوم در جهان خواهد شد.

درسی که باید از جنسیس گرفت

سرنوشت جنسیس را می توان نمونه ای خوب از موفقیت یک نشان پرمیوم ساز دانست. رقابت با برندهایی مثل بنز، آئودی و ب ام و بسیار مشکل است، اما جنسیس نشان داد این رقابت غیرممکن نیست. همان طور که پیش تر نشان هایی مثل تسلا، ولوو و لکسوس نشان دادند با روند درست می توان سهمی عادلانه از این بخش بازار داشت، جنسیس هم مسیر درستی پیش گرفته است و به زودی یکی از بزرگان این بخش از بازار خودرو می شود. مسیر جنسیس را می توان نمونه ای خوب برای نشان هایی مثل جگوار، اینفینیتی و آلفارومئو دانست، چراکه این نشان ها نتوانسته اند پیشرفتی مثل جنسیس را تجربه کنند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.