فونیکس FX فیس لیفت شد

فونیکس FX فیس لیفت
فونیکس FX فیس لیفت

به تازگی، تصاویر جدیدی از فونیکس FX یا همان اومودا ۰۵ منتشر شده است، که نشان از اعمال فیس لیفتی مختصر روی آن دارد.

آریزو 8 آریزو 8

سرعت تغییر نسل و فیس لیفت محصولات چینی بسیار بالاست، به حدی که تقریباً هر سال یک نسل یا یک فیس لیفت جدید را برای محصولات‌شان معرفی می کنند. در همین راستا کمپانی چری به سراغ اومودا ۵ رفته و نام آن را به اومودا ۰۵ تغییر داده و صد البته تغییراتی در نمای جلو و کابین خودرو نیز اعمال کرده است.

تغییرات فونیکس FX

فونیکس اف ایکس جدید یا همان اومودا ۰۵، در بخش جلو و قسمت جلوپنجره تغییر کرده است. جلوپنجره های فریم لس که به ترندی برای خودروهای بنزینی جدید مبدل شده بود، این روزها نسبت به قبل کمی کمرنگ شده و دوباره جلوپنجره های قاب دار روی کار آمده اند. در همین راستا جلوپنجره و سپر اومودا ۵ تغییر کرده است و جلوپنجره نسبت به قبل ارتفاع کم‌تری دارد و سپر به عنوان قاب آن را احاطه کرده است. ضمن این که، دو طرف جلوپنجره تا زیر چراغ ها امتداد یافته است. بخش ورودی هوای سپر و زیر پکیج اصلی چراغ ها نیز تغییر کرده و طراحی ساده تری به خود گرفته است. هنوز تصاویر زیادی از اومودا ۰۵ بیرون نیامده است، اما طبق تصاویر اندکی که انتشار یافته، نمای عقب اومودا ۵ تغییری نداشته است.

داخل کابین

کابین فونیکس FX فیس لیفت
کابین فونیکس FX فیس لیفت

در بخش کابین نیز پوسته داشبورد و پنل میانی دو صندلی تغییر کرده و طراحی کابین به محصولاتی همچون آریزو ۸ نزدیک شده است. غربیلک فرمان سه شاخه نیز نسبت به قبل عوض شده است.

چری اومودا ۰۵ در سطح بالایی از امکانات رفاهی و ایمنی قرار دارد و به عنوان یک خودروی پنج نفره ویژگی هایی مانند شش یا هفت کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور، سنسور باران، رادار نقطه کور، رادار خطی، سامانه رانندگی خودکار بین خطوط، سامانه رانندگی خودران سطح ۲.۵ اتونوموس، کروز کنترل تطبیقی، فناوری LED چراغ ها، تهویه اتوماتیک دوکاناله، سامانه پاک‌‌سازی هوای کابین، سردکن و گرم‌کن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده و شاگرد، فرمان کمکی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، شارژر بی سیم تلفن همراه، سیستم صوتی سونی، سانروف، درِ صندوق عقب برقی، نورپردازی متغییر کابین، استارت دکمه ای، فرمان پذیر صوتی تجهیزات الکتریکی خودرو، سامانه اخطار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی دورنگ و… در آن دیده می شود.

مشخصات فنی

کراس اوور اومودا ۰۵ به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژر TGDi مجهز است که توسط کمپانی AVL اتریش طراحی شده است و ۱۹۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه توان خود را از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تَر (WDCT) ساخت کمپانی گتراک به چرخ های جلوی فونیکس FX می رساند. همچنین این خودرو در نسخه دو دیفرانسیل نیز قابل سفارش است.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.