به جای خودرو قطعه صادر کنیم

صادرات قطعه
صادرات قطعه

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو گفت: اگر طرح صادرات قطعات به جای صادرات خودرو عملی شود، امکان صادرات ۱ میلیارد دلار قطعه خودرو فراهم خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از ایسکانیوز، چند وقتی است که مساله صادرات قطعه به جای صادرات خودرو مطرح شده است. طرحی که موافقان و مخالفان خاص خود را از همان ابتدا پیدا کرد. برخی معتقدند این طرح واقع‌بینانه نیست چرا که کیفیت قطعات داخلی در حد صادرات به کشورهای دیگر نخواهد بود.

با این حال، در چند روز گذشته جزئیات بیشتری برای این طرح اعلام شد که قدری طرح فوق را واقعی‌تر می‌کرد. مساله صادرات قطعات به کشورهایی مثل عراق، سوریه، سنگال و جمهوری آذربایجان در کنار واردات خودرو مطرح شد تا مشخص شود برنامه خودرویی مطرح شده، برای ارتباط بیشتر با همسایگان است.

اما جزئیات این طرح چیست و چقدر امکان تحقق دارد؟ نجفی‌منش رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو در این خصوص به خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز گفت: پیشنهاد صادرات قطعات به جای صادرات خودرو از سوی اتاق بازرگانی تهران مطرح شد. در مجلس تصویب شد اما مجمع تشخیص مصلحت نظام ایرادی به آن وارد کرد.

وی ادامه داد: باید این توجیه صورت گیرد که قرار نیست ارز جابه‌جا شود. قطعه خودرو صادر و به جای آن خودرو وارد می‌کنیم. اگر این طرح عملی شود، امکان صادرات ۱ میلیارد دلار قطعه خودرو فراهم خواهد شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.