تجهیز آمبولانس‌ها به دوربین در فاز تحقیقاتی

تجهیز آمبولانس ها به دوربین در فاز تحقیقاتی
تجهیز آمبولانس ها به دوربین در فاز تحقیقاتی

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: تجهیز آمبولانس‌های پایتخت به دوربین در فاز تحقیقاتی است.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر درباره دو پروژه «کوچه نجات» و «تجهیز آمبولانس‌های پایتخت به دوربین» اظهار کرد:‌ پلیس پروژه ای را تحت عنوان «کوچه نجات» یا «کوچه حیات» دنبال می‌کند که در واقع پروژه مناسبی است و اگر اتفاق بیفتد نتیجه خوبی در تسریع زمان رسیدن خودروهای امدادی به درمانگاه‌ها، محل وقوع حوادث و خدمت رسانی به شهروندان دارد. 

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

وی اظهار کرد: در وهله اول مردم باید در این خصوص توجه لازم را داشته باشند. آمبولانسی که در طول مسیر مصدوم یا بیماری را جا به جا می‌کند، ثانیه و لحظه برایش اهمیت بسیاری دارد و این زمان برای تیم‌های امدادی وقت طلایی محسوب می‌شود؛ مردم هم لطف می‌کنند هم بر اساس وظیفه و هم آنچه که در آیین نامه بر آن تاکید شده راه را برای خودروهای امدادی باز می‌کنند تا به راحتی عبور کنند اما گاهی هم رانندگان بی مبالاتی و بی توجهی می‌کنند و شاهد هستیم که به خودروهای امدادی راه نمی‌دهند.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: باید فرهنگ سازی مناسبی در این حوزه انجام شود و مردم ما به این باور برسند؛ چرا که در آیین نامه هم به این موضوع تاکید شده و افرادی که گواهینامه می‌گیرند به این قوانین آشنا هستند. 

هادیانفر اظهار کرد: در برخی موارد نیز زمانی که راه برای آمبولانس‌ها یا سایر خودروهای امدادی باز می‌شود خودروها از فرصت خط شکنی آمبولانس استفاده کرده و به دنبال آن حرکت می‌کنند. این اقدام درستی نیست و موجب تصادف می‌شود و گره‌های ترافیکی و بی نظمی نیز ایجاد می‌کند. 

وی با بیان اینکه پروژه نصب دوربین پشت خودروهای آمبولانس در فاز تحقیقاتی است تا اجرایی شود، گفت:‌ معتقد هستم گذشته از اعمال قانون، جریمه و موضوعات سلبی، فرهنگ سازی و آموزش مردم باید به صورت جدی پیگیری شود. مردم ما فهیم و دانا هستند. مشخص نیست که فردا ما یا عزیزمان در آمبولانس نباشیم. بنابراین همه مردم باید به صدای آمبولانس و سایر خودروهای امدادی حساس باشند. به نظر من فرهنگ‌سازی در این زمینه و رسانه نقش جدی در این رابطه دارند و باید به صورت مستمر فرهنگ سازی کنیم تا این در ذهن مردم تثبیت شود. 

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.