ایلان ماسک در نمایشگاه خودروی پکن حاضر شد

ایلان ماسک در نمایشگاه خودروی پکن
ایلان ماسک در نمایشگاه خودروی پکن

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، در پی پاس شدن این خودروها در تست های امنیت داده چین به نمایشگاه خودروی پکن رفت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، تسلا روز یکشنبه اعلام کرد مقامات محلی چین محدودیت های خودروهای تسلا را برداشته اند، چراکه خودروهای ساخت چین تسلا الزامات امنیت داده های این کشور را پاس کردند.

مدیران 777 مدیران 777

این اتفاق زمانی رخ داد که ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، برای دیداری غیرمنتظره با لی کیانگ، نخست وزیر چین، در نمایشگاه بزرگ خودرو در این شهر، وارد پکن شد. بازدید ماسک از چین در روز یکشنبه همچنین انتظارات را افزایش داد که نرم افزار کمک راننده تسلا با عنوان Full Self Driving به زودی در این کشور در اختیار کاربران قرار گیرد.

اگرچه خودروهای الکتریکی تسلا از محبوب ترین خودروهای چینی به شمار می روند، اما طبق گزارش ها به دلیل نگرانی در مورد اطلاعاتی که خودروساز مستقر در ایالات متحده آمریکا می تواند جمع آوری کند، محدودیت هایی برای این خودروها وضع شده بود که به گفته تسلا این محدودیت ها برداشته می شوند. با این حال در بیانیه مطبوعاتی تسلا مشخص نشده است که کدام مقامات محلی محدودیت های خودروها را حذف کرده اند.

دولت بایدن نیز در اوایل سال جاری تحقیقاتی را در مورد این که آیا خودروهای وارداتی از چین به دلیل توانایی آن ها در جمع آوری بالقوه داده های مربوط به ایالات متحده آمریکا و ارسال آن به چین، خطرات امنیت ملی را به همراه دارند یا خیر، مطرح کرد.

این در شرایطی است که خودروهای تسلا تنها خودروهایی نبودند که قوانین امنیت داده ها را پاس کردند. علاوه بر مدل ۳ و مدل Y تسلا، چندین خودرو انرژی جدید از BYD ،Lotus ،Nezha ،Li Auto و Nio الزامات امنیت داده چین را پاس کرده اند.

تسلا همچنین در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرده ذخیره سازی داده ها را در سال ۲۰۲۱ در مرکز داده شانگهای خود بومی سازی کرده است و پس از بررسی توسط حساب‌رسان شخص ثالث، استاندارد بین المللی ISO 27001 را برای امنیت اطلاعات اخذ کرده است.

به گزارش رسانه های دولتی، نخست وزیر چین روز یکشنبه در نمایشگاه خودرو پکن از Xpeng و سایر شرکت ها بازدید کرد و خواستار نوآوری و تقاضا برای افزایش تولید شد. ایلان ماسک نیز در حاشیه این بازدید با نخست وزیر چین دیدار کرد.

۳.۷ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.