قیمت ارز و خودرو دوباره همگام شدند

بهمن فیدلیتی پرایم
قیمت ارز و خودرو

در روزهای قبل با وجود این که قیمت ارز روندی رو به رشد داشت، اما خودروها روزبه‌روز ارزان تر می شدند، اما طی دو روز گذشته با افزایش قیمت دلار، خودروهای صفر بازار نیز گران شدند و دیگر در قیمت‌شان شاهد شیب منفی نیستیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

امروز قیمت دلار به ۴۲ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و دلار فردایی نیز بالای ۴۳ هزار تومان معامله شد. به دنبال این قضیه، قیمت خودروهای صفر ایرانی و چینی نیز رشد قابل توجهی داشتند و بیش تر از دیروز قیمت گذاری شدند. با وجود این که در پنجشنبه های گذشته با رکود نسبی در بازار مواجه بودیم، اما این پنج‌شنبه فرق داشت و همه بازارها با روند صعودی روبه‌رو بودند.

در بین خودروهایی که افزایش قیمت داشتند، این فیدلیتی و تیگو ۸ پرو بودند که هر کدام به ترتیب ۱۰۰ و ۹۰ میلیون گران تر شدند و از طرفی دیگر، در بین ایرانی ها بیش ترین افزایش قیمت مربوط به ۲۰۷ مولتی کالر بود که حدود ۳۵ میلیون رشد کرد.

بیشتر بخوانید: قیمت روز خودرو

تغییرات قیمت خودروهای صفر ایران خودرو

۲۰۷ مولتی کالر امروز در صدر جدول خودروهای گران شده ایرانی قرار گرفته است و همان طور که گفته شد، حدود ۳۵ میلیون به قیمتش اضافه شد. در بین دیگر تولیدات ایران خودرو، دنا اتوماتیک و ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلز جدید هم حدود ۳۰ میلیون افزایش قیمت داشتند. کم ترین رشد قیمت هم مربوط به تیپ ۳ و خانواده سورن پلاس بود که حدود ۱۶ میلیون ثبت شد.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
پارس تیوفایو با دریچه گاز برقی۵۲۷,۰۰۰,۰۰۰۵۴۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۳۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۷ مولتی کالر مشکی قرمز۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰۶۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا اتوماتیک۷۰۶,۰۰۰,۰۰۰۷۳۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰۷۵۸,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات قیمت خودروهای صفر سایپا

در بین محصولات سایپا این کوییک اتوماتیک معمولی و آر بودند که بیش تر از همه تغییر قیمت دادند. تنها محصولات اتوماتیک سایپا امروز حدود ۱۴ میلیون گران تر از دیروز شدند، اما جالب ترین نکته در مورد افزایش قیمت محصولات سایپا این بود که شاهین به اندازه پراید و حدود ۷ میلیون گران تر شد و در مسابقه رشد قیمتی پایین تر از تیبا، کوییک و ساینا قرار گرفت.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
پراید وانت (۱۵۱)۲۴۱,۰۰۰,۰۰۰۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تیبا۲۹۹,۰۰۰,۰۰۰۳۰۹,۰۰۰,۰۰۰
ساینا۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰۳۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کوییک اتوماتیک۴۰۴,۰۰۰,۰۰۰۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین سفید۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰۴۹۹,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات قیمت خودروهای صفر چینی

طبق روال همیشگی با تغییر قیمت ارز، قیمت خودروهای چینی نیز تغییر می کند، از این رو، امروز نیز در بازار این دسته از خودروهای مونتاژی، شاهد افزایش قیمت چشمگیرتری هستیم. در میان این خودروها فیدلیتی های پنج و هفت نفره و تیگو ۸ پرو از همه بیش تر تغییر قیمت دادند و توانستند بیش تر گران شوند، اما محصولات کرمان موتور بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون رشد داشتند و در مقایسه با بقیه کم تر تغییر کردند.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
هایما S5 6AT۱,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰۱,۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی  T8۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی ۷ نفره مشکی۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت۱,۲۷۵,۰۰۰,۰۰۰۱,۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تیگو ۸ پرو مشکی۲,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.