مشخصات چانگان CS35 پلاس سایپا معلوم شد

مشخصات چانگان CS35 پلاس سایپا معلوم شد
مشخصات چانگان CS35 پلاس سایپا معلوم شد

چانگان CS35 پلاس سایپا اولین خودروی وارداتی جدید است که در بورس کالا به فروش می رسد. به گفته مدیران ارشد سایپا و وزارت صمت، قرار است تا در روزهای آتی عرضه این کراس اوور اقتصادی و چینی آغاز شود. حال بخش زیادی از مشخصات فنی و امکانات چانگان CS35 پلاس سایپا مشخص شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، پیش از این عنوان می شد که شاید سایپا برای کاهش هزینه های خرید، نسخه تنفس طبیعی CS35 پلاس را برای واردات انتخاب کند. اما حال مشخص شده است که این گروه خودروسازی نمونه توربوشارژر CS35 پلاس را انتخاب کرده و سفارش گذاری خود را برای آخرین به روز رسانی ۲۰۲۲ این خودرو انجام داده است. حال در این گزارش به بخشی از مشخصات فنی این کراس اوور چینی و اقتصادی می پردازیم.

مشخصات فنی CS35 پلاس سایپا

چانگان CS35 پلاس سایپا به پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژر TGDi مجهز است که قدرت ۱۵۸ اسب بخار را با گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه از ۱۵۰۰rpm تا ۴۰۰۰rpm تولید می شود و جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (W-DCT) توان را به چرخ های جلوی CS35 پلاس انتقال می دهد. سیستم تعلیق در بخش جلوی این کراس اوور از نوع مک فرسون است و در بخش عقب تعلیق فنرپیچشی ساده با ساختار تویست بیم دیده می شود. وزن خالص این خودرو ۱۴۸۰ کیلوگرم است و می تواند در شرایط استاندارد، مصرف سوخت بهینه ۶ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر ثبت کند.

همچنین حداکثر سرعت چانگان CS35 پلاس سایپا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است و در شرایط ایده آل، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن کمتر از ۱۰ ثانیه خواهد بود.

امکانات رفاهی و ایمنی CS35 پلاس سایپا

چانگان CS35 پلاس سایپا در بحث امکانات رفاهی و ایمنی در جایگاه قابل قبولی قرار دارد و می تواند ویژگی های مناسبی را در اختیار راننده و سرنشینان بگذارد. کروز کنترل، تنظیم حالت رانندگی، شش کیسه هوا، سقف پانورامای برقی، چراغ روشنایی روز یکپارچه در جلو پنجره، فناوری ELD چراغ ها، سنسور نور، تریم داخلی چرم مصنوعی، فرمان کمکی برقی، دوربین پارک سمت شاگرد، تهویه اتوماتیک، سنسور پارک و دوربین عقب، جلو آمپر دیجیتال، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه ای، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی و… از جمله امکانات CS35 پلاس سایپا است.

در نمونه های اولیه وارداتی امکاناتی مانند دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، درِ صندوق عقب برقی و کفی برقی صندلی راننده CS35 پلاس سایپا دیده نمی شود.

مشخصات چانگان CS35 پلاس سایپا معلوم شد

قیمت احتمالی CS35 پلاس

قطعاً هیچ کس نمی تواند بگوید که قیمت نهایی چانگان CS35 پلاس سایپا در بازار چقدر خواهد بود. اما می توانید تا حدی با برخی محاسبه ها، به محدوده قیمت پایه این کراس اوور وارداتی در بورس کالا برسیم. با توجه به تعرفه احتمالی ۵۵ درصدی، هزینه فیش اسقاط، عوارض ورودی، سود ۱۵ درصدی واردکننده و… البته برخی شنیده ها از منابع آگاه، احتمال آن بسیار است که چانگان CS35 پلاس با قیمت پایه حدود ۸۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان به بورس کالا بیاید و پس از آن متقاضیان قیمت پیشنهادی را برای این خودروی چینی ثبت کنند.

۴.۴ امتیاز از ۳۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.