واکنش غیرمنتظره بازار خودرو به اخبار برجام

واکنش بازار خودرو به برجام
واکنش بازار خودرو به برجام

بازار خودرو در رفتاری غیرمنتظره افزایش قیمت را تجربه کرد. آن هم در شرایطی که انتظار بر آن بود که با اخبار مثبت وین این بازار عقب‌نشینی کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از اقتصاد آنلاین: سکوت خبری وین شکسته است و حالا اخبار امیدوارکننده از هتل کوبورگ به گوش می‌رسد. ریچارد نفیو، چهره سختگیر مذاکرات و معاون رابرت مالی، مسئول میز ایران در وزارت خارجه امریکا کناره‌گیری کرده است و زمزمه‌هایی از تبادل زندانی بین ایران و امریکا و مذاکره مستقیم دو کشور به گوش می‌رسد. 

انتشار این اخبار معاملات در بازار خودرو را متوقف کرده و بسیاری از خریداران به انتظار ریزش قیمت‌ها نشسته‌اند. سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو پیش از این به اقتصاد آنلاین گفته بود که مذاکرات وین باعث شده است که خرید و فروش خودرو تقریبا به صفر برسد و حالا در شرایطی که بسیاری از مشتریان بازار خودرو منتظر بودند اخبار برجام امروز دست فرمان بازار خودرو را تغییر دهد، در کمال شگفتی با افزایش قیمت‌ها مواجه شدند! 

گزارش میدانی اقتصاد آنلاین از بازار خودرو نشان می‌دهد که ۲۰۶ تیپ۲ که دیروز با قیمت ۲۶۸ میلیون تومان در بازار معامله شد، امروز با ۲ میلیون تومان دیگر افزایش با قیمت ۲۷۰ میلیون تومان در بازار در حال معامله شود. این در حالی است که این خودرو دیروز هم افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی را تجربه کرده بود و ظرف ۲ روز ۴ میلیون تومان گران‌تر شده است. 

همچنین تیبا صندوقدار دیروز ۱۸۱ میلیون تومان قیمت داشت و امروز با ۱ میلیون تومان افزایش با قیمت ۱۸۲ میلیون تومان در بازار به فروش رسید و تیبا ۲ که دیروز ۱۸۶میلیون تومان قیمت داشت امروز با ۲ میلیون افزایش قیمت یعنی ۱۸۸ میلیون تومان معامله شد.

این در حالی است که خودروهای پر تیراژ سایپا مانند پراید، کوئیک و تیبا در روز گذشته هم افزایش یک تا ۳ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده‌اند. البته پراید امروز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان در بازار معامله شد و تفاوت قیمتی با روز گذشته نداشته است.

همچنین پرشیا معمولی با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان بدون تغییر نسبت به روز گذشته در بازار معامله می‌شود. سمند ال ایکس هم بدون تفاوت قیمت با نرخ ۲۶۸ میلیون تومان در بازار معامله شد و ۲۰۷ سقف شیشه‌ای با قیمت۳۷۰ میلیون تومان به فروش رسید و ۲۰۷ سقف فلزی ۳۶۰ میلیون تومان قیمت دارد.

دنا هم بدون تغییر قیمت با نرخ ۳۶۷ میلیون تومان، دنا پلاس معمولی ۴۱۵ میلیون تومان و دنا اتومات با قیمت ۵۰۴ میلیون تومان معامله شد. پراید وانت هم امروز بدون تغییر با قیمت ۱۶۸ میلیون تومان به فروش رسید و ساینا از خانواده سایپا نیز امروز ۱۹۶ میلیون تومان بود. همچنین پژو اس ال ایکس بدون تغییر قیمت با ۳۰۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.