بهمن موتور به صورت رسمی واردات محصولات خود را آغاز کرد

برند BM CARS گروه بهمن
برند BM CARS گروه بهمن

برند BM CARS آماده عرضه محصولات وارداتی جدید گروه بهمن. 

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

گروه بهمن قرار است بزودی شوروم جدید خود را در ایران مال افتتاح کرده و طبق تصاویر منتشر شده از این شوروم مشخص شده است که این شرکت با برند جدیدش قصد دارد در آن محصولات وارداتی تازه واردش را به نمایش گذارد. طبق اطلاعات منتشر شده گروه بهمن با برند BM Cars قصد دارد تا محصولاتی از برندهای بستیون، هونگچی، هاوال، MG و KG Mobility را وارد بازار کند. 

ایران مال اولین مقصد گروه بهمن برای به نمایش درآوردن محصولات جدید وارداتی خود بوده که قرار است بزودی افتتاح شود. نکته قابل توجه این است که گروه بهمن عبارت BM Cars را برای شوروم خود انتخاب کرده که همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم مخفف عبارت Bahman Motor Cars است. طبق پیگیری‌های خبرنگار اسب بخار گروه بهمن قصد دارد تا محصولاتی از برندهای هاوال، هونگچی، بستیون، MG و KG (سانگ یانگ سابق) را وارد بازار خودرو کشور کند. طبق تصاویر منتشر شده مراحل راه اندازی شوروم با سرعت زیادی پیش رفته و در آینده‌ای نه چندان دور باید منتظر افتتاح آن باشیم. 

بر اساس اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار اسب بخار خودروهایی که واردات آنها توسط بهمن قطعی شده مدل‌هایی نظیر بستیون T77 و هونگچی H5 بوده و همچنین از برند KG که در اصل همان برند سانگ یانگ سابق بوده قرار است تا سانگ یانگ تورس و کوراندو جدید یا همان کوراندو نسل ۴ وارد شوند. در کنار محصولاتی که از این برندهای مطرح قرار است بزودی وارد ایران شوند، محصولاتی نیز از برند MG و هاوال نیز در دستور کار گروه بهمن بوده که البته هنوز مدل‌های آنها مشخص نیست. لازم به ذکر است که گروه بهمن طبق اطلاعات موجود تا کنون ۳۰۰ دستگاه از محصولات جدید خود را وارد گمرک کرده و قصد دارد تا بزودی آنها را وارد کشور کند. 

بستیون T77

بستیون T77
بستیون T77

بستیون T77 یک خودروی کراس اوور چینی بوده که علاوه بر چین در دیگر کشورهایی مانند روسیه نیز عرضه شده و توانسته است به فروش قابل قبولی دست پیدا کند. بستیون در اصل یک زیر برند از شرکت بزرگ فاو چین بوده که نام جدید همان خودروهای بسترن فاو است. تا پیش از این گروه بهمن با بسترن همکاری تنگاتنگی داشت اما به دلیل بازگشت تحریم‌ها نتوانست به همکاری موفقست آمیزش با بسترن ادامه دهد. در این حین که بسترن با بهمن قطع همکاری کرد گروه فاو تصمیم گرفت تا آن را تبدیل به یک برند مستقل کرده و نام آن را نیز از بسترن به بستیون تغییر داد.  

هونگچی H5

هونگچی H5
هونگچی H5

هونگچی H5 نیز نام یک خودروی سدان از برند لوکس هونگچی چین است. برند هونگچی در اصل یکی دیگر از زیر برندهای گروه فاو چین است که فعالیتش تنها در تولید خودروهای لوکس بوده و در کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات متحده عربی نیز طرفداران بسیاری در این سال‌ها پیدا کرده است. اولین مدل از این برند لوکس که قرار است پا به جاده‌های کشور بگذارد هونگچی را به خاطر تولید محصولات لوکسش رولز رویس چینی‌ها نامیده و از نظر کیفیت محصولات این برند سطحی بالاتر از دیگر چینی‌ها دارد. 

خودروهای KG Mobility با روه بهمن به ایران می‌آبد

برند KG Mobility که قرار است محصولاتش با BM Cars وارد ایران شوند در اصل همان برند سانگ یانگ کره جنوبی بوده که پس از ناکامی‌های متعدد و دست به دست شدن‌های فراوان بالاخره گروه KG کره مالکیت آن را برعهده گرفت و نام سانگ یانگ را به KG Mobility تغییر داد. اکنون مشخص شده که گروه بهمن قرار است با زیر برند جدیدش دو مدل تورس و کوراندو نسل ۴ را از این برند جدید وارد کشور کند. 

همچنین همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم علاوه بر برندها و مدل‌های ذکر شده، BM Cars قرار است تا محصولات دیگری از نشان MG و هاوال را هم وارد ایران کند. بهمن تا قبل از بازگشت تحریم‌ها با شرکت هاوال همکاری داشت و قرار بود تا خودروهای بیشتری را از این برند چینی وارد کشور کند که سرانجام این اتفاق رخ نداد و اکنون دوباره شاهد بازگشت هاوال در ایران خواهیم بود. MG نیز که در بازار ایران یک برند شناخته شده و تقریبا خوشنام بوده حالا قرار است پس از یک وقفه چند ساله با بهمن وارد ایران شود. هنوز مشخص نیست دقیقا چه زمانی این شوروم جدید گروه بهمن افتتاح شود اما با توجه به روند تکمیل شدن فضای شوروم باید بزودی شاهد بازگشایی آن باشیم. 

۴.۲ امتیاز از ۲۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.