فروش 20 دستگاه آسنا توربو اتوماتیک پیش از رونمایی رسمی

فروش آسنا توربو اتوماتیک
فروش آسنا توربو اتوماتیک

آسنا توربو اتوماتیک سرانجام روز دوشنبه طی مراسمی در هتل اسپیناس به طور رسمی رونمایی و اعلام شد . ۲۰ دستگاه از این خودرو که به صورت محدود و تنها ۱۰۰ دستگاه تولید خواهد شد، به فروش رفته است.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در این مراسم که اجرای آن به عهده بازیگر محبوب و نام آشنای کشور پژمان بازغی بود، مهمانان ویژه ای از جمله مدیران صنایع و خودروسازی، دبیر انجمن خودروسازان و همچنین چهره هایی نظیر هادی ساعی و امیر علی اکبری نیز حضور داشتند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در این مراسم اعلام شد که اولین دستگاه از میان ۱۰۰دستگاه آسنا اتوماتیک توربو به نام امیر علی اکبری شده است وبه طور غیر رسمی می توان این ورزشکار محبوب و شناخته شده را سفیر آسنا اتوماتیک نامید.

در این مراسم همچنین، مدیرعامل شرکت ارس خودرو دیزل با اشاره به تحویل فوری خودرو اعلام کرد: این خودرو قابلیت بسیار بالایی دارد و به نوعی برای معرفی بهتر برند آمیکو در نظر گرفته شده است و به صورت محدود تولید و به فروش می رسد.

شهرام فداکار ادامه داد: با توجه به خاص بودن این خود و همچنین مشتریانش شرایط خاصی برای فروش این محصول در نظر گرفته نشده و فروش به صورت نقدی است. در واقع هدف آمیکو از عرضه این محصول سودآوری نیست و با این محصول می خواهیم به تقویت برند آمیکو کمک کنیم.

وی ادامه داد: برخی از آ‌پشن های این محصول مانند تغییرات جلو پنجره به دلایل مسائل شماره گذاری در محصول اولیه تعبیه نشده است. اما پس از شماره گذاری آپشن های دیگری به خودرو اضافه خواهد شد و سال آینده با تیراژ و آپشن های بیشتری به بازار عرضه خواهد شد.

فداکار همچنین با اشاره به تغییرات کلی این محصول در مقایسه با آسنا دنده ای توضیح داد: خریداران آسنا اتوماتیک شناسنامه ای برای این خودرو دریافت خواهند کرد که نوید محدود (limited) بودن این خودرو است و تمام مشخصه های خودرو در آن درج شده است. تولید آسنا اتوماتیک محدود خواهد بود و به همین دلیل می توانیم به صورت سفارشی سازی نیز خودرو را به مشتری تحویل دهیم که به نوعی ورود آمیکو به حوزه تیونینگ نیز به حساب می آید.

خدمات ویژه پس از فروش

مدیرعامل ارس خودرو دیزل ادامه داد: معتقد هستیم که خدمات پس از فروش از خط تولید آغاز می شود. به همین دلیل آمیکو همواره تلاش می کند که از همان ابتدا بهرین کیفیت و محصول را ارائه دهد.

فداکار ادامه داد: طی مدت اخیر برای فراهم آوردن شرایط بهتر برای ارائه خدمات مورد نیاز بجز نمایندگی های قبلی این مجموعه تعداد ۷ نمایندگی دیگر نیز به این مجموعه اضافه شده است و همچنین در حوزه خدمات پس از فروش نیز امدادخودرو و یکسری نمایندگی خاص برای خدمات رسانی به این خودرو پیش بینی شده است هرچند تمامی نمایندگان آمیکو خدمات به محصولات آسنا را انجام خواهند داد.

گارانتی آسنا توربو اتوماتیک

فداکار پیشتر نیز در خصوص گارانتی این محصول گفته بود: گارانتی آسنا توربو اتوماتیک ۲ سال و ۴۰ هزار کیلومتر است، اما اضافه کردن یک سال دیگر به مدت زمان گارانتی از دیگر برنامه هایی است که برای این محصول در نظر داریم.

وی افزود: آسنا توربو اتوماتیک  همچنین در بخش های موتور و گیربکس نیز گارانتی ویژه دارد. به این معنی که این سعی داریم بخش ها رادر زمان گارانتی تعمیر نکنیم و تعویض کنیم.

داخلی سازی آسنا اتوماتیک

وی همچنین درباره میزان ساخت داخل این محصول بیان کرد: در ساخت داخل آمیکو بسبار پیش رفته است. به طور مثال اکسل از جمله موارد داخلی سازی است که هر برندی وارد آن نمی شود. رینگ آسنا نیز با سرمایه گذاری آمیکو داخلی سازی شده است و امروز داخلی سازی آسنا به ٣٠ درصد رسیده است .

مدیرعامل گروه صنعتی آمیکو تصریح کرد: آسنا برای اولین بار در ایران خودروی با قفل دیفرانسیل تمام اتوماتیک عرضه کرد. این خودرو با توجه به مشخصات فنی و غیر از موتور ۴K2 میتسوبیشی و گیربکس پانچ فرانسوی، سورپرازهای دیگری نیز دارد. آسنا اتوماتیک به دلیل قابلیت ها و امکاناتی که دارد، علاوه بر توانمندی های یک پیکاپ می تواند به دلیل اندازه کابین بزرگ تر از همه رقیبان، قابلیت های یک SUV را هم به مشتریان ارائه کند.

مشخصات فنی آسنا اتوماتیک توربو

پیشرانه آمیکو آسنا اتوماتیک، ۲٫۴ لیتر حجم دارد و می تواند ۲۱۸ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متری تولید کند. این پیشرانه از سری MIVEC میتسوبیشی است و در رده ۴K2 این کمپانی قرار می گیرد. با توجه به فناوری توربو شارژر دیگر قرار نیست در آسنا اتوماتیک از سیستم سوخت گاز طبیعی استفاده شود. توان این پیشرانه در پیکاپ جدید آمیکو از طریق یک جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک (شش دنده جلو + یک دنده عقب) به چرخ های عقب و جلو می رسد. حالت برفی، تیپ ترونیک و… در این جعبه دنده اتوماتیک وجود دارد. این جعبه دنده به سفارش آمیکو ساخته شده و تامین آن بر عهده کمپانی ” پانچ ” شعبه فرانسه است.

آسنا اتوماتیک قرار است تا با امکاناتی مانند دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، سنسور پارک و دوربین عقب، کروز کنترل، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها و… به بازار بیاید. همچنین در نمونه های سفارشی و محدود این پیکاپ امکاناتی مانند دوربین جلو، آینه های تاشو برقی، نورپردازی کابین، سنسور پارک جلو و… نیز دیده می شود.

پایگاه خبری اسب بخار

عکس ها: علیرضا پاداش / اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.