خودروسازان آلمانی برنامه تولید خودروهای تمام برقی را رها کردند

خودروسازان آلمانی برنامه تولید خودروهای تمام برقی را رها کردند
خودروسازان آلمانی برنامه تولید خودروهای تمام برقی را رها کردند

با فروکش کردن میزان فروش خودروهای برقی، برندهای لوکس آلمانی ناچار به تنظیم مجدد عرضه خودروهای برقی می‌شوند. آئودی، ب‌ام‌و، مرسدس بنز و مینی اعلام کرده‌اند اکنون روی موتورهای احتراق داخلی سرمایه‌گذاری می‌کنند، در زمانی که همزمان برای آینده برقی نیز برنامه‌ریزی می‌کنند.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، مرسدس بنز متعهد شده بود تا سال ۲۰۳۰ «تا جایی که شرایط بازار اجازه دهد» به تولید خودروهای تمام برقی بپردازد، اما با کاهش فروش خودروهای برقی خود در بازارهای اصلی، این برند قصد دارد خودروهای احتراق داخلی و برقی را به موازات یکدیگر طولانی‌تر از آن‌چه در ابتدا تصور می‌شد توسعه دهد.

اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز، در ۲۶ ژوئیه گفت: «با توجه به سرعت تحولات تقریباً غیرممکن است که پیش‌بینی کنیم چه‌قدر طول می کشد. ما در موقعیت مناسبی قرار داریم تا در دهه ۲۰۳۰ با کارت انعطاف‌پذیری بازی کنیم.»

در مقابل، استراتژی بلندمدت ب‌ام‌و برای گسترش سرمایه‌گذاری های خود در سراسر حوزه موتورهای احتراق داخلی، هیبریدی، باتری و حتا هیدروژن پیش بینی شده است. ب‌ام‌و در چند سال آینده مدل‌های اصلی کراس‌اوور بنزینی را به‌روز خواهد کرد، در حالی که در بخش برقی‌سازی نیز پیشروی می‌کند.

سباستین مکنسن، مدیر عامل ب‌ام‌و آمریکای شمالی، در ژانویه نیز در این خصوص به Automotive News گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که می‌توانیم به همه گروه‌های مشتریان پاسخ دهیم. ما فکر می‌کنیم که رویکرد منعطف ماندن و تولید خودرو با پیشرانه‌های مختلف، رویکرد بسیار خوبی است.»

این برند انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ خودروهای برقی نیمی از سهم فروش جهانی آن را به خود اختصاص دهند. برای کمک به رسیدن به این هدف، ب‌ام‌و در ابتدا شش مدل خودروی باتری‌دار مبتنی بر پلت‌فرم تمام‌برقی «نیو کلاس»را، از جمله انواع برقی X3 و کراس اوورهای پرفروش X5، روانه بازار خواهد کرد.

در همین حال، برند آئودی متعلق به گروه فولکس واگن، همچنان به دنبال ایجاد خط تولید تمام برقی تا سال ۲۰۳۳ است، اما در عین حال، اعلام کرده است تولید خودروهای بنزینی را نیز متوقف نخواهد کرد و با قدرت به تولید این خودروها ادامه می‌دهد.

این برند لوکس آلمانی با معرفی معماری Premium Platform Electric خود، که زیربنای دو مدل جدید در آینده نزدیک خواهد بود (کراس‌اوور Q6 E-tron و سدان اسپرت بک A6 E-tron)، گام بلندی به سوی این هدف خواهد برداشت.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.