تارا تمام برقی تا پایان 1401 ساخته خواهد شد

تارا برقی
تارا برقی

قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو با اشاره به این که در نیمه اول سال آینده آبی پوشان دو محصول کاملاً جدید خواهند داشت، گفت: «تا پایان سال خودروی تارا EV یا تمام برقی ساخته خواهد شد.»

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، کیانوش پورمجیب در نشست خبری جهش کیفیت ایران خودرو، در خصوص برنامه های جدید ایران خودرو اضافه کرد: «طی برنامه ها و بررسی های صورت گرفته مقرر شد از نظر کیفیت موتور و گیربکس تارا در سطحی ارائه شود که تا ۶ ماه مشتریان به دلیل اشکال در این دو بخش به نمایندگی مراجعه نکنند. ضمن این که، سرویس های ویژه ای در صورت مراجعه مشتریان در کم تر از شش ماه ارائه می شود. پس از بررسی نتایج طرح برای خودروی تارا دو محصول دیگر را نیز به این بسته اضافه خواهیم کرد.

وی همچنین درخصوص بحث تعدیل قیمت برای زنجیزه تأمین نیز افزود: «در روز گذشته (سه شنبه ۱۴ تیرماه) نمایندگان دو خودروساز و انجمن های قطعه ساز در شورای امنیت ملی حضور داشتند و برای بحث قیمت گذاری توافقاتی حاصل شد. از طرف کل قطعه سازی و خودروسازی یک نماینده یا سخن گو انتخاب شد و پیشنهادات ارائه شد. در آینده هم با آقای شمعخانی جلسه خواهیم داشت تا این مشکل صنعت حل شود.»

این فعال صنعت خودرو در ادامه درباره برنامه های ایران خودرو در خصوص تولید خودروهایی با سوخت غیر فسیل تصریح کرد: «تا پایان سال خودروی تارا EV یا تمام برقی ساخته می شود که حاصل تلاش های سه ساله است. ضمن این که، خودروهای برقی زیرساخت هایی لازم دارد و در همه جای جهان توسعه این خودروها نیازمند سوبسیدهایی است که در ایران وجود ندارد.»

پورمجیب ادامه داد: «اولین خودروی تولید انبوه در ورژن هیبرید همراه با کمک طرف خارجی در حال اجراست و سال آینده به تولید می رسد که دست کم ١٠ درصد کاهش مصرف سوخت دارد. ضمن این که، در نیمه اول سال آینده دو محصول کاملاً جدید هم خواهیم داشت.»

قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو همچنین تأکید کرد: «طبق دستور مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیگر هیچ گونه خودرو ناقص در این شرکت تولید نخواهد شد و  تمامی خودروها به صورت عبور مستقیم وارد بازار خواهد شد. ضمن این که، در حال حاضر، ۲۲هزار خودروی ناقص در کف پارکینگ ایران خودرو قرار دارد که تا پایان مرداد این عدد به صفر نزدیک خواهد شد.»

سه محور افزایش کیفیت در ایران خودرو

معاون کیفیت ایران خودرو نیز در خصوص پروژه های کیفی سازی آبی پوشان تصریح کرد: «پس از دستور ٨ ماده ای رئیس جمهور تحلیل ها آغاز و طی سه محور برنامه ها تدوین شد. محور اول مربوط به طراحی، تولید و محصول جدید است که باید محصولات جدید تولید شود، چراکه محصولات قدیمی مشتریان را راضی نمی کند.»

سهراب برفروشان بیان کرد: «محور دوم توقف تولید پلتفرم های قدیمی چون سمند و ۴٠۵ است. محور سوم نیز مربوط به کیفی سازی محصولاتی است که تولید آن ها ادامه دارد.»

وی با اشاره به این که برای رسیدن به نقطه مطلوب کیفی ۲۷۹ برنامه تدوین شده است تصریح کرد: «در این پروژه های کیفی سه محور عملیاتی می شود که هفت پروژه کاملاً مربوط به محصولات جدید است. مابقی پروژه ها نیز از نظرسنجی های مشتریان اقتباس شده و تعدادی از پروژه ها نیز بلندمدت است که بخشی در همکاری با زنجیره تأمین محقق می شود.»

وی تأکید کرد: «بهبود برنامه های کیفی را از ایساکو آغاز کرده ایم، زیرا این بخش به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند.»

مدیرعامل ایساکو نیز در ادامه این نشست با تأکید بر این که ایساکو تا لحظه آخر در کنار مشتریان ایران خودروست بیان کرد: «برای رسیدن به اهداف شرکت، روش های بسیاری تدوین شده است و در شبکه خدمات پس از فروش مدام در حال آموزش تکنیسین ها در شبکه و پایش اطلاعات مختلف هستیم.»

بابک سلاجقه ادامه داد: «موضوع مهمی که در بهبود کیفیت خدمات هدف قرار داده ایم، تأمین به موقع قطعات در نمایندگی ها بود. این موضوع به صورت قابل محسوسی براساس نتایج نظر سنجی های برون سازمانی بهبود داشته است.»

وی توضیح داد: «به طور مثال، در مورد خودروی تارا به صورت آنلاین متخصصان ما با شبکه در سراسر کشور در تماس هستند و به همین دلیل مشتریان این محصول از خدمات پس از فروش بسیار راضی تر از گذشته هستند.»

مدیرعامل ایساکو تصریح کرد: «سیستم ارائه خدمات ایساکو از لحظه ورود قابل پیگیری است سابقه خودروها نیز در نمایندگی ها کاملاً روشن است. حتیا پس از پایان تعمیرات و خروج خودرو  نیز از مشتریان پیگیری می شود تا کیفیت خدماتی که دریافت کرده اند ارزیابی شود. این امر به صورت هفتگی در ١١ دفتر منطقه ای توسط ٣٧٨ نفر پایش می شود.»

سلاجقه افزود: «۴٨ درصد مراجعات با اشکال تکراری کاهش یافته و سطح رضایت مشتریان به عدد ٧٩۴ رسیده است. توسعه روش های امدادی از دیگر فعالیت ها بوده است.»

وی با اشاره به کیفیت قطعات موجود در شبکه خدمات پس از فروش تصریح کرد: «تست پلان ها و استانداردهای قطعات در شبکه خدمات پس از فروش براساس یک سری فیلتر مشخص تدوین شده است و قطعاتی با چند استاندارد و کیفیت در شبکه ایساکو وجود ندارد.»

مدیرعامل ایساکو همچنین تصریح کرد: «به منظور دستیابی به اهداف شرکت، در حال آموزش تکنیسین ها و پایش اطلاعات در شبکه خدمات پس از فروش به صورت هفتگی هستیم.»

سلاجقه ادامه داد: «گام بعدی ما برای بهبود خدمات پس از فروش ایجاد زیرساخت های لازم در تمامی نمایندگی های کشور و آموزش کافی به نمایندگان خود است.»

وی با اشاره به این که یکی از مهم ترین اقدامات برای ارائه خدمات بهتر تکثیر علم و دانش است، یادآور شد: «در حال توزیع فیلم های آموزشی در سطح شبکه خدمات پس از فروش به منظور ارائه خدمات و گفتار تخصصی در این حوزه هستیم.»

مدیرعامل ایساکو همچنین با اشاره به نقش تأمین به موقع قطعات در بهبود کیفیت خدمات تصریح کرد: «این موضوع به صورت قابل محسوسی براساس نتایج نظر سنجی های برون سازمانی مؤثر بوده است، به طوری که، در مورد خودروی تارا متخصصان ما به صورت آنلاین با شبکه خدمات پس از فروش در سراسر کشور در تماس هستند و به همین دلیل مشتریان این محصول از خدمات پس از فروش بسیار راضی تر از گذشته هستند.»

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.