6 توافق مهم وزارت صمت و مدیران بورس برای عرضه خودرو

پژو ۲۰۷ اتوماتیک مشکی آبنوسی
پژو ۲۰۷ اتوماتیک مشکی آبنوسی

با توجه به استقبال خریداران از عرضه خودرو در بورس کالا و به منظور به تعادل رساندن بازار، صبح امروز جلسه ای میان معاونان وزیر صمت و مدیران بورس کالا برگزار شد که ۶ توافق مهم برای عرضه خودرو در بورس کالا به تأیید طرفین رسید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، با توجه به وضعیت بازار خودرو و همچنین استقبال طرفین عرضه و تقاضای خودرو، مصرف کننده و تولیدکننده، جلسه مشترک بورس کالا و وزارت صمت با محوریت عرضه خودرو در بورس کالا برگزار شد. این نشست با حضور معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، منوچهر منطقی، مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت، عبدالله توکلی، و معاون معادن وزارت صمت، رضا محتشمی پور، و مدیران بورس کالای ایران در محل بورس کالا برگزار شد. پس از اتمام جلسه، طرفین برای تعادل بازار خودرو به ۶ توافق دست یافتند.

مدیران 777 مدیران 777

پس از اتمام این جلسه مقرر شد:

  1. جدول کف عرضه خودرو و برنامه تولید ماهانه به تفکیک مدل توسط وزارت صمت به بورس کالا اعلام شود و مبنای تأیید عرضه ها و معاملات قرار گیرد.
  2. بورس کالا میزان عرضه ها را به صورت هفتگی، دو‌هفته ای و ماهانه به گونه ای تأیید کند تا کف عرضه های ماهانه رعایت شود.
  3. در خصوص نحوه عرضه ها نیز قرار شد تجمیع عرضه ها براساس کلاس خودروها، پرتیراژها و کم تیراژها و خودروهای تجاری انجام شود.
  4. تعیین پیش دریافت خرید خودرو به گونه ای متناسب با شرایط بازار باشد تا تقاضای خودرو متعادل تر شود.
  5. آن دسته از کدهای ملی در بورس کالا امکان خرید خودرو دارند که از ابتدای سال ۹۸ از بورس کالا یا سامانه های وزارت صمت خرید نداشته اند.
  6. مقرر شد شرایط ضمانت خودروسازان برای عرضه در بورس به منظور رشد عرضه ها تسهیل شود.

فروش ۲ هزار دستگاه پژو۲۰۷ در خلال مذاکرات

 همچنین امروز در حالی که معاونان وزیر صمت و مدیران ارشد بورس کالا در حال مذاکره بر سر چگونگی به تعادل رساندن بازار بودند، درمجموع در طی ۴ نوبت عرضه، ۲۰۰۰ دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ اتوماتیک فروخته شد.

در عرضه اول پژو ۲۰۷ اتوماتیک، ۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک مشکی آبنوس با قیمت پایه ۳۷۴.۵ میلیون تومان روی تابلو رفت.

در برابر عرضه مزبور، ۲۱۹۲ دستگاه تقاضا شکل گرفت که عرضه مزبور با ۳۰.۶۲ درصد رقابت با میانگین قیمت ۴۸۹.۱ میلیون تومان فروخته شد. کم ترین قیمت مچ شده نیز ۴۸۹ میلیون تومان بود. تحویل خودروی مزبور ۲۵ اسفند امسال در انبار کارخانه صورت می گیرد. قیمت تمام شده خودروی پژو ۲۰۷ اتوماتیک مشکی آبنوس در بورس کالا به اضافه ۱۲ درصد مالیات و عوارض و هزینه بیمه و شماره‌گذاری به مبلغ ۴.۳۷۱ میلیون تومان خواهد بود.

۵۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سفید

در دومین نوبت عرضه پژو ۲۰۷، ۵۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سفید با قیمت پایه ۳۷۴.۵ میلیون تومان روی تابلو رفت.

در برابر عرضه مزبور، ۱۷۱۴ دستگاه تقاضا شکل گرفت که عرضه مزبور با ۲۸.۳۱ درصد رقابت با میانگین قیمت ۴۸۰.۵ میلیون تومان فروخته شد. کم ترین قیمت مچ شده نیز ۴۸۰ میلیون تومان بود. تحویل خودروی مزبور ۲۵ اسفند امسال در انبار کارخانه صورت می گیرد. قیمت تمام شده خودروی پژو ۲۰۷ اتوماتیک سفید در بورس کالا به اضافه ۱۲ درصد مالیات و عوارض و هزینه بیمه و شماره‌گذاری به مبلغ ۴.۳۷۱ میلیون تومان خواهد بود.

فروش ۵۰۰ دستگاهی درسومین نوبت عرضه

در سومین نوبت عرضه پژو ۲۰۷، ۵۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای مشکی آبنوس با قیمت پایه ۴۰۴ میلیون تومان روی تابلو رفت.

در برابر عرضه مزبور، ۱۰۳۹ دستگاه تقاضا شکل گرفت که عرضه مزبور با ۲۶.۳۵ درصد رقابت با میانگین قیمت ۵۱۰ میلیون و ۴۴۷ هزار تومان فروخته شد. کم ترین قیمت مچ شده نیز ۵۱۰ میلیون تومان بود. تحویل خودروی مزبور ۲۵ اسفند امسال در انبار کارخانه صورت می گیرد. قیمت تمام شده خودروی پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای مشکی آبنوس در بورس کالا به اضافه ۱۲ درصد مالیات و عوارض و هزینه بیمه و شماره‌گذاری به مبلغ ۴.۳۷۱ میلیون تومان خواهد بود.

فروش پژو ۲۰۷ به قیمت ۵۱۰ میلیون

در عرضه پایانی امروز تالار خودرو، ۷۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای سفید با قیمت پایه ۴۰۴ میلیون تومان روی تابلو رفت.

در برابر عرضه مزبور، ۱۴۵۱ دستگاه تقاضا شکل گرفت که عرضه مزبور با ۲۶.۳۶ درصد رقابت با میانگین قیمت ۵۱۰ میلیون و ۵۰۹ هزار تومان فروخته شد. کم ترین قیمت مچ شده نیز ۲۱۰ میلیون تومان بود. تحویل خودروی مزبور ۲۵ اسفند امسال در انبار کارخانه صورت می گیرد. قیمت تمام شده خودروی پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای سفید در بورس کالا به اضافه ۱۲ درصد مالیات و عوارض و هزینه بیمه و شماره‌گذاری به مبلغ ۴.۳۷۱ میلیون تومان خواهد بود.

با عضویت در کانال تلگرام اسب بخار از جدیدترین اخبار روز خودرو مطلع شوید

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.