۲۸۰ اسب بخار قدرت برای نسل جدید هیوندای الانترا در نسخه N لاین

هیوندای الانترا N

«هیوندای» ظاهراً می خواهد سبد محصولات پرفورمنس بالای خود تحت عنوان “N-Line” را گسترش دهد. گزارش های جدیدی از رسانه های کره ای منتشر شده اند که نشان می دهند هیوندای درحال تدارک محصول جدیدی به نام “الانترا N” است. اکنون اطلاعات جدیدی از این محصول به دست ما رسیده است.

مدیران 777 مدیران 777

هیوندای الانترا N قرار است با پیشرانه ای ۲٫۰ لیتری و ۴ سیلندر عرضه شود. پیشرانه توربوشارژ این خودرو قادر به تولید ۲۷۵ اسب بخار قدرت خواهد بود. این پیشرانه قبلاً هم بر روی محصولاتی همچون هیوندای i30 N نصب شده است. مشتریان الانترا N می توانند از بین گیربکس های ۶ دنده دستی و ۸ دنده دوکلاچه اتوماتیک یکی را انتخاب کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

همین چند روز پیش بود که هیوندای اولین تیزرهای رسمی از نسل جدید الانترا را در فضای وب منتشر کرد. این تیزرها پیش از زمان معرفی رسمی این سدان آسیایی در هفدهم مارس به اشتراک گذاشته شدند. البته در این تیزرها اثری از الانترا N دیده نمی شود و خودروی نمایش داده شده، نسخه استاندارد الانتراست. از رندرها این طور برمی آید که طراحی نسل جدید الانترا حرف های زیادی برای گفتن دارد. از مهم ترین نکات قابل توجه در طراحی آن، خط شیب دار سقف خودروست که کاراکتری اسپرت به این سدان کره ای می بخشد.

هیوندای الانترا N

تصاویر و رندرهای منتشرشده از کابین نسل جدید الانترا، خبر از یک طراحی جسورانه و انقلابی می دهند؛ جایی که یک نمایشگر اطلاعات لمسی در ابعادی بزرگ و به صورت پیوسته با صفحه نشان دهنده های پشت آمپر تعبیه شده است. فروش الانترای جدید احتمالاً از سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز می شود، اما اگر شما علاقه دارید ویژگی های خودروهای سری N هیوندای را، در قالب کراس اووری جذاب، در اختیار داشته باشید می توانید به انتخاب “کونا N” هم فکر کنید! این خودرو نیز با همان پیشرانه ۲۷۵ اسب بخاری و جعبه دنده مشابه عرضه می شود. عکس های جاسوسی زیادی از کونا N گرفته شده است و انتظار می رود این خودرو هم از سال ۲۰۲۱ در برنامه فروش جهانی هیوندای قرار گیرد.

با تمام این حرف ها، احتمالاً i30 N با اصلاحاتی در موتور و سایر بخش های فنی همراه خواهد شد. آن گونه که رسانه های کره ای ادعا می کنند، پیشرانه یادشده در این متن، با ۵ اسب بخار قدرت بیش تر بر روی الانترا N نصب می شود. یعنی حداکثر قدرت الانترا N احتمالاً به ۲۸۰ اسب بخار می رسد. لازم به ذکر است که الانترا N به احتمال فراوان تغییرات ظاهری اندکی را هم نسبت به نسخه استاندارد نسل جدید الانترا، که در تیزرها دیده شده است، در بر می گیرد.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.