۲۰ کراس اوور و SUV آینده صنعت خودرو – قسمت دوم

مرسدس بنز G کلاس EV (EQG)

کراس اوورها و SUVها همچنان بر نمودارهای فروش جهانی بازار خودرو حکومت می کنند. به گونه ای که حتا سوپراسپرت سازانِ سرسختی همچون «فراری» و «لوتوس» هم نتوانسته اند در برابر موج شاسی بلندسازی مقاومت کنند و قصد دارند در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

وب سایت «موتور وان» به تازگی فهرستی از ۲۰ کراس اوور و SUV آینده بازار را تهیه کرده است. خودروهایی که، در خوش بینانه ترین حالت، از سال ۲۰۲۳ به بازار می آیند. این فهرست با توجه به شایعه های پخش شده و بیانیه های رسمی خودروسازان به دست آمده است. قطعاً بازار خودرو با ورود این خودروها جذاب تر از گذشته می شود. با ما همراه باشید تا با جدیدترین شاسی بلندهای سرنوشت ساز بازار آشنا شوید. در قسمت اول با ۱۰ مدل از این خودروها آشنا شدیم. در قسمت دوم سایر کراس اوورهای آینده بازار را به شما معرفی می کنیم.

مرسدس بنز G کلاس EV (EQG)

مرسدس بنز G کلاس EV (EQG)

خط تولید «کلاس G مرسدس بنز» درحال گسترش است. قطعاً یکی از اعضای آینده این خط، «مرسدس بنز EQG» خواهد بود. بله درست شنیدید! مرسدس می خواهد نسخه ای تمام الکتریکی از کلاس G را به تولید انبوه برساند! مرسدس بنز به خوبی از محبوبیت این شاسی بلند آفرودر خبر دارد و می داند عرضه یک نسخه الکتریکی از آن می تواند بار دیگر این خودرو را سوژه رسانه ها کند. بالاخره کلاس G یکی از پرچم داران شاسی بلندهای «بنز» است. انتظار می رود شاهد استفاده از تکنولوژی های نوینی در کلاس G جدید باشیم. از جمله آن ها می توانیم به موتورهای انحصاری برای هر چرخ اشاره کنیم که قابلیت های ویژه ای به سیستم کنترل کشش خودرو می دهد. برخی می گویند احتمالاً نسخه الکتریکی کلاس G، الهام گرفته شده از کانسپت “Ener-G-Force” خواهد بود. یک آفرودر غیرقابل کنترل که آلایندگی صفر دارد، قطعاً ترکیب جذابی می شود!

نیسان جوک جدید

نیسان جوک

درحال حاضر، «نیسان جوک» جدید فقط برای بازار اروپا آماده عرضه است، اما اگر بازار آمریکا و دیگر کشورها هم به اندازه همین الان تشنه به کراس اوورها و شاسی بلندها بمانند، احتمالاً پای نسل جدید جوک به آن بازارها نیز باز می شود. حتا ممکن است کمپانی ژاپنی نیسان به فکر طراحی و عرضه نسخه کوپه جوک هم بیافتد! خودرویی که می تواند جایگزینی جذاب و جوان پسند برای مدل نه چندان موفق “Kicks” باشد. همچنین پیش بینی می شود نیسان، برای رقابت با هیوندای کونا N، نسخه «نیسمو» از نسل جدید جوک را هم به زودی معرفی کند.

نیسان پاترول (آرمادا) جدید

نیسان پاترول

درحال حاضر، «نیسان» درحال فروش شاسی بلند غول آسای «آرمادا» در ایالات متحد آمریکاست. خودرویی که آخرین بار در سال ۲۰۱۷ به روز رسانی شده بود، اما در سایر کشورها، نیسان همین خودرو را به نام «پاترول» و از سال ۲۰۱۱ عرضه کرده است! به هر حال، اکنون نسخه به روزرسانی شده پاترول، یا همان آرمادا، برای سال ۲۰۲۰ معرفی شده است. این به روزرسانی با تأخیر بسیار از سوی نیسان به انجام رسید. البته مدیر طراحی نیسان می گوید که نسل کاملاً جدید پاترول از همین حالا آماده شده، اما برنامه عرضه آن به سال ۲۰۲۴ موکول شده است.

پورشه ماکان EV

پورشه ماکان EV

«پورشه» پس از عرضه «تایکان»، اولین محصول تمام الکتریکی خود، رویه متفاوتی با گذشته در پیش گرفته است. طبق اخباری که به گوش می رسند، به زودی کراس اوور کامپکت پورشه، یعنی «ماکان» هم به جمع الکتریکی ها می پیوندد. «ماکان EV» از سال ۲۰۲۳ به بازار جهانی می آید. به نظر می رسد که اگر نسخه الکتریکی ماکان به موفقیت برسد، احتمالاً تولید ماکان های مجهز به پیشرانه های درون سوز از سال ۲۰۲۴، برای همیشه، متوقف خواهد شد. همچون تایکان، احتمالاً یک نسخه اسپرت تر از ماکان EV هم با ویرایش Turbo S در سبد محصولات پورشه قرار می گیرد. کراس اووری که حداقل ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت!

تویوتا سکویا

تویوتا سکویا

نسل کنونی «سکویا» سرانجام در سال ۲۰۲۳ بازنشسته می شود. خبرهای جدیدی از جلسات اخیر مدیران «تویوتا» به گوش می رسند که از یک به روزرسانی اساسی برای سکویا گزارش می دهند. نسل جدید سکویا همچنان در قالب یک SUV لوکس بزرگ به بازار جهانی می آید. جزییات این خودرو به طور پراکنده و غیررسمی منتشر شده اند، اما از وجود سیستم تعلیق مستقل در محورهای عقب آن خبر داریم. این سیستم، توانایی های آفرودی مشابه با آفرودرهای حرفه ای را به سکویا می دهد. برخی چهره سکویای جدید را شبیه به رندری که اخیراً برای نسل تازه پیکاپ «توندرا» منتشر شده بود تصور می کنند. ظاهری با خطوط بیش تر و شرقی تر!

تویوتا فور رانر

تویوتا فور رانر

نسخه ۲۰۲۳ «تویوتا فور رانر» هنوز راه درازی برای نزدیک شدن به خط تولید در پیش دارد. نسل کنونی فور رانر رشد فروش بی سابقه ای را در ماه های اخیر داشته است، درحالی که از یک پیشرانه ۴٫۰ لیتری ۶ سیلندر پرمصرف و طراحی قدیمی و ظاهری تکراری بهره می برد! البته اکنون این یقین حاصل شده که تولید نسخه هیبریدی از فور رانر جدید، قطعاً در برنامه های تویوتا گنجانده شده است، حداقل به عنوان نسخه ای سفارشی با تیراژ تولید محدود! نسل تازه فور رانر می تواند بر روی پلت فرم مدولار جدید تویوتا طراحی شود. همان پلت فرم انعطاف پذیری که اساس ساخت نسل های بعدی توندرا، تاکوما و سکویا نیز خواهد بود. گفته اند که ممکن است این نسل از فور رانر، همزمان با نمونه SUV، در نسخه پیکاپ نیز به تولید برسد.

شاسی بلند آفرودی الکتریکی فولکس واگن

فولکس واگن Ruggdzz

«فولکس واگن» آلمان در صدد است که سبد الکتریکی های خود را با قرار دادن یک شاسی بلند الکتریکی آفرودی در آن کامل کند. طبق شایعه ها، نام این خودرو “Ruggdzz” خواهد بود و احتمالاً با الهام از کانسپت «تیگوان GTE Active» طراحی خواهد شد. یک استایل جعبه ای با طراحی خشن و مردانه که آن را از سایر کراس اوورهای فانتزی کمپانی فولکس واگن متمایز می کند. آفرودر الکتریکی VW حتا می تواند با سه ردیف صندلی عرضه شود. اما آیا عرضه یک نسخه قدرتمند از این خودرو، با پروژکتورها و چراغ های اضافه، می تواند سبب ساز بازگشت فوکس واگن به رالی داکار باشد؟

ولوو XC90 جدید

ولوو XC90

گفته شده که نسل آینده «ولوو XC90» در سال ۲۰۲۳ از راه می رسد. از آن سال به بعد، برای اولین بار، هر یک از محصولات ولوو صاحب نسخه ای الکتریکی خواهند بود. افزون بر نسخه های تمام الکتریکی، مدل های هیبرید و پلاگین هیبرید هم برای عمده محصولات ولوو تعریف می شوند. نسل بعدی XC90 همچنان با سیستم چهار چرخ محرک فعال به دست خریدارانش می رسد. همچنین نسل بعدی XC90، احتمالاً پایه و اساس ساخت یک شاسی بلند فول سایز از برند لوکس و اسپرت زیر مجموعه ولوو، یعنی «پل استار»، هم خواهد بود. خودرویی که گویا با نام “Polestar 3 SUV” به بازار خواهد آمد.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.