یک کراس اوور کوچک از آلفارومئو در راه است

آلفارومئو

«میتو» خداحافظی کرده است، “۴C” درحال کنار گذاشته شدن از خط تولید است و «آلفا» مدت هاست که پس از توقف تولید ۸C محصول اسپرت قابل توجهی برای عرضه ندارد.

مدیران 777 مدیران 777

اما آلفا در آینده قطعاً حرف های بیشتری برای گفتن خواهد داشت. نمونه تولیدی آلفا Tonale و یک کراس اوور ساب کامپکت خودروهایی هستند که احتمالاً به ترتیب در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ راهی سبد محصولات این خودروساز می شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

رسانه های خودرویی ایتالیا گزارش داده اند که کراس اوور ساب کامپکت آلفا، طبق آنچه انتظار می رود، احتمالاً در تاریخ بیست و چهارم ژوئن سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد. خودرویی که به احتمال فراوان بر روی یکی از پلت فرم های گروه “PSA” پیاده سازی می شود. آن طور که به نظر می رسد احتمال زیادی برای معرفی یک کانسپت اولیه برای این محصول وجود دارد. آنچه درست بودن فرضیه رسانه های ایتالیایی را قوت می بخشد جشن سالگرد ۱۱۰ سالگی آلفارومئو در همان روز خاص است. از سویی، Tonale هم حتماً در نمایشگاه ژنو، که در ماه مارس ۲۰۲۰ برگزار می گردد، رونمایی می شود.

براساس آنچه رسانه ها حدس زده اند CMP و e-CMP پلت فرم هایی هستند که احتمالاً از سوی PSA برای طراحی محصولات جدید در اختیار آلفا قرار می گیرند. محصولی که هنوز به طور رسمی نامی برای آن انتخاب نکرده اند. کراس اوور جدید آلفا در دو نسخه با پیشرانه درون سوز و الکتریکی و به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می گردد. پژو ۲۰۸، ۲۰۰۸، DS 3 Crossback، اوپل و واکسهال کورسا و نمونه های الکتریکی خودروهای نام برده تنها تعدادی از محصولاتی هستند که بر روی این پلت فرم ها به طراحی و تولید رسیده اند. همان طور که قبلاً هم اشاره شده است فعلاً عرضه محصولی با سیستم چهار چرخ محرک بر روی این ساختار و پلت فرم انجام نمی گیرد.

رسانه های خودرویی همچنین مدعی شده اند که احتمال بازگشت آلفارومئو ۶C، با شکوه و تجمل بیشتر از گذشته، وجود دارد. امری که حداقل در آینده نزدیک از شانس کمی برای محقق شدن برخوردار است. آنچه واضح است آلفارومئو باید به سوددهی برسد. برای رسیدن به این هدف به افزایش فروش از طریق عرضه محصولات جدید نیاز دارد. همچنین بدیهی است که برای عقب نماندن از دیگر رقبا باید بودجه نسبتاً زیادی هم به بخش تحقیق و توسعه این شرکت برای ورود به حیطه ساخت الکتریکی ها و به کارگیری تکنولوژی خودران تزریق شود.

برای کراس اوور ساب کامپکت جدید آلفا می توان انتظار نصب پیشرانه بنزینی ۱٫۲ لیتری ۳ سیلندر PureTech و ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر BlueHDI توربو دیزل را داشت. گیربکس های در نظر گرفته شده برای این موتورها هم احتمالاً نسخه های ۶ دنده دستی یا ۸ دنده اتوماتیک ساخت آیسین خواهند بود. پیش بینی می شود که نسخه الکتریکی این محصول با پکیج باتری های ۵۰ کیلووات ساعتی عرضه شود که پیمایش ۳۴۰ کیلومتری را برای آن به ارمغان می آورند.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.