مشخصات فنی و کابین کیا اپتیما K5 منتشر شد

کیا اپتیما K5
پس از رونمایی از بدنه «کیا اپتیما K5»، اکنون خودروساز کره ای مشخصات فنی و اطلاعات کابین خودرو را نیز منتشر کرده است. این اطلاعات مخصوص نسخه درنظر گرفته شده برای بازار کره جنوبی است و ممکن است مشخصات آن برای بازار دیگر نقاط جهان تغییر یابد.
خبر خوش برای طرف داران اپتیما: اکنون برای اولین بار آپشن انتقال قدرت به چهارچرخ برای برخی پیشرانه ها قابل سفارش است. پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر توربو از نسل کنونی گرفته شده است. این پیشرانه ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. پیشرانه جدید ۲٫۵ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر نیز برای نسخه GT کنار گذاشته شده است. این پیشرانه قدرتمند، ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. به گفته کیا، سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در این مدل در ۶٫۶ ثانیه انجام می گیرد. دو انتخاب جعبه دنده ۸ دنده دوکلاچه جدید و ۸ دنده اتوماتیک به همراه مبدل گشتاور نیز در اختیار خریداران خواهد بود.
کیا اپتیما K5
بسته به نوع سفارش گذاری، پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن متر گشتاور نیز موجود خواهد بود. این پیشرانه نسخه CVVT نیز دارد که قدرت آن به ۱۵۸ اسب بخار و گشتاورش به ۱۹۶ نیوتن متر می رسد. افزون بر این، پیشرانه ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی با ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۶ نیوتن متر گشتاور هم قابل سفارش است. این پیشرانه ها با جعبه دنده ۶ یا ۸ دنده دستی قابل سفارش خواهند بود. جعبه دنده ۸ دنده دوکلاچه جدید نیز به صورت انحصاری برای مدل GT درنظر گرفته شده است. مدل های هیبریدی در آینده ای نزدیک معرفی می شوند، اما کیا تاکنون مشخصاتی را از آن ها منتشر نکرده است. کیا عکسی از داخل اپتیما K5 منتشر نکرده، اما جزییات دقیقی از مشخصات کابین انتشار یافته است. نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی برای پشت آمپر دیجیتالی نصب شده و یک نمایشگر ۱۰٫۳ اینچی هم به عنوان آپشن برای سیستم سرگرمی در پنل میانی قرار می گیرد. خریداران می توانند نمایشگر ۸ اینچی هدآپ دیسپلی را نیز سفارش دهند. فهرست بلندبالای ویژگی های ایمنی کیا اپتیما اکنون با اضافه شدن سیستم راهنمای هوشمند پارک ریموتی گسترش یافته است. در این سیستم با فشردن دکمه ای روی سوئیچ، خودرو به صورت خودران از پارک درمی آید. اپتیما K5 در بسیاری از بازارهای کیا از نیمه اول سال ۲۰۲۰ فروخته می شود.
کیا اپتیما K5
ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: tor1

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.