کیا استینگر GTS، تحفه جذاب کیا در نیویورک + ویدیو

کیا استینگر GTS، تحفه جذاب کیا در نیویورک + ویدیو
“استینگر” از زمان رونمایی در سال ۲۰۱۷ بارها مورد ستایش قرار گرفت اما این بار با نسخه جذاب تر و با تولید محدودتر از استینگر طرف هستیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فست بک “کیا” با پسوند GT با موتور تویین توربوی ۶ سیلندر در نسخه های دو و چهار چرخ محرک قابل سفارش بود. این خودروی پنج در و دارای دیفرانسیل عقب، قدرت خود را از طریق موتور ۶ سیلندر بنزینی با حجم ۳٫۳ لیتر و توربوشارژر دوقلو (bi-turbo ) تأمین می کرد، این موتور قدرتی برابر با ۲۷۲ کیلووات (۳۶۵ اسب بخار) و گشتاوری ۵۱۰ نیوتن متری دارد. اکنون با پسوند GTS و تنها با تولید ۸۰۰ دستگاه دوباره به آمریکا آمده است. استینگر GTS سیستم تقویت یافته چهار چرخ محرک دارد و حالت رانندگی دریفت در آن قابل انتخاب است. سیستمی که کیا آن را D-AWD می نامد، این سیستم کشش و توزیع قدرت در دیفرانسیل عقب را به گونه ای تنظیم می کند که بهترین عملکرد در کشش پایین صورت بگیرد و البته تمام نیروی موتور در حالت رانندگی دریفت به چرخ های عقب منتقل می شود.
کیا استینگر GTS، تحفه جذاب کیا در نیویورک + ویدیو


همچنین سیستم الکتریکی کنترل لغزش پیشرفته ای در این خودرو قرار گرفته است که پایداری خودرو را ارتقا می دهد و جعبه دنده استینگر GTS در حالت دریفت، دنده ها را نگه می دارد تا دور موتور در درگ بالا رفته و دریفت جذاب تری داشته باشیم.
اما تغییرها تنها در بحث عملکرد نیست و از نظر ظاهری هم ویژگی های متفاوتی دیده می شود، مانند قطعه هایی از جنس فیبر کربن در جلوپنجره ، آینه ها و ورودی های هوا که ظاهری متفاوت به این خودرو بخشیده و نشان GTS این خودرو را از یک استینگر معمولی متمایز می کند.
کیا استینگر GTS، تحفه جذاب کیا در نیویورک + ویدیو

به گفته کمپانی “کیا” تولید این مدل از بهار ۲۰۱۹ آغاز می شود و قیمت آن ۴۴ هزار دلار برای نسخه دیفرانسیل عقب و ۴۶ هزار ۵۰۰ دلار برای نسخه تمام چرخ محرک خواهد بود.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.