کپی کاری چینی ها از روی فورد برانکو، تنها چند روز پس از رونمایی!

wey p01

خودروسازان چینی زیادی هستند که به کپی کاری های ناشیانه شهرت دارند. اغلب این کپی کاری ها هم به صورت آشکارا انجام می گیرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تعداد دیگری از برندهای چینی هم در اقدامی بسیار جالب، محصولات جدید خود را براساس رندرها و طرح های اولیه دیگر خودروسازان جهان طراحی می کنند. از جمله این الگوهای محبوب می توان به نسل جدید «فورد برانکو» اشاره کرد که هنوز به بازار نیامده، اما طعمه تعدادی از خودروسازان کشور اژدها شده است!

تصاویر «وی P01» (Wey P01) در حالی در شبکه های مجازی دست به دست می شود که چهره بسیار نزدیکی به نسل جدید برانکو دارد! همان بدنه جعبه ای با چراغ های LED دایره ای در جلو و چراغ های باریک در عقب، در P01 نیز مانند برادر آمریکایی اش، دیده می شوند. اما وی (Wey) چیست؟ برند تازه تأسیس گروه خودروسازی «گریت وال موتورز»، یکی از اصلی ترین مهره های صنعت خودروسازی چین. تصاویر منتشرشده از P01، بار دیگر بحث بر سر کپی کاری خودروسازان چینی را داغ کرده است. اگرچه برخی معتقدند که این شباهت ها، صرفاً اتفاقی هستند و از عمد به وجود نیامده اند. با این حال، بعید به نظر می آید که محصولاتی همچون P01، در خارج از خاک چین، بازاری برای فروش پیدا کنند. تا این لحظه هنوز Wey هیچ برنامه مشخصی برای رونمایی از P01 اعلام نکرده است. با این وجود، به نظر می رسد که طراحان «فورد» نه تنها هیچ گله ای از طراحان Wey ندارند، بلکه کاملاً از تحت تأثیر قرار دادن آن ها، توسط طرح خود، احساس رضایت می کنند!

برانکوی جدید از سال ۲۰۲۱ روی خط تولید می رود. نخستین مدل های این خودرو نیز از بهار سال آینده، به شوروم های فورد می رسند. همچون نسل قدیم، برای این محصول جدید هم از نام مستعار G.O.A.T استفاده شده است. مأموریت اصلی تعریف شده برای برانکو ۲۰۲۱، بهینه ترین سیستم ۴WD با نهایت قدرت و توانایی های خارج جاده ای است. فورد، برانکو ۲۰۲۱ را در دو نسخه دودر و چهاردر به تولید خواهد رساند. این موضوع به خوبی نشان از توجه فورد به حس نوستالژیک بودن این محصول دارد.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.