کوروت ZR1 با ۹۰۰ اسب بخار، تویین توربو و هیبرید می آید

کوروت ZR1
«شورولت کوروت C8» قطعاً یکی از جذاب ترین خودروهای معرفی شده امسال بود. اکنون ما همه چیز را درباره این خودرو می دانیم. از ریز مشخصات فنی و موتوری آن تا خبر تبدیل شدن کوروت به برندی مستقل در آینده نزدیک!
اما حتا بازهم خبرهایی جدید و هیجان انگیز از این سوپراسپرت موتور وسط وجود دارند که به گوش می رسند. وب سایت معروف «موتور ترند»، نه تنها مدعی شده که مدل ZR1 به عنوان نسخه ای قدرتمند از C8 در دست ساخت است، بلکه در گزارشی می گوید که یک پیشرانه تویین توربو ۸ سیلندر هیبرید هم با چندین اسب بخار قدرت، در سبد انتخاب مشتریان شورولت قرار خواهد گرفت.
این اولین بار است که به شکلی قاطع، خبر نصب پیشرانه هیبرید بر روی C8 را می شنویم. منبع نام برده همچنین گفته است عرضه کوروت هیبریدی در آینده ای نزدیک به وقوع می پیوندد. قرار بود که ZR1 از پیشرانه استفاده شده در Z06 بهره مند شود. یک پیشرانه تخت تویین توربو، همچون چیزی که در خودروی مسابقه ای C8.R یافت می شود. اما اکنون پیشرانه هیبرید هم آمده است تا سبد سوختی خانواده C8 را تکمیل تر کند. یک موتور الکتریکی در میانه موتور بنزینی قرار می گیرد و با استفاده از سامانه انتقال قدرت پیشرفته، توان چشمگیر ۹۰۰ اسب بخاری را ارائه می دهد. این تمام ماجرا نیست! گویا در C8 استینگری هم قرار است فضای بار قسمت جلو، به دو موتور الکتریکی اختصاص یابد تا افزون بر افزایش پرفورمنس و بازدهی خودرو، با تقویت اکسل عقب به وسیله سیستم تنظیم الکترونیکی، پایداری و فرمان پذیری کوروت هم بهبود یابد. بدیهی است که باتوجه به توضیحات گفته شده، ZR1 قطعاً یک سوپراسپرت چهار چرخ محرک خواهد بود.
کوروت ZR1
بنابراین، اخبار جدید منتشرشده از کوروت ZR1 نشان می دهند که شایعه نصب موتور ۴٫۲ لیتری Blackwing V8 متعلق به کمپانی کادیلاک بر روی سوپراسپرت محبوب شورولت، از اساس اشتباه است. «جنرال موتورز» به طور همزمان، دو موتور V8 متفاوت را دراختیار واحدهای تحقیق و توسعه شورولت و کادیلاک قرار داده است. قوای حرکتی هیبرید هم منجر به افزایش وزن و پایین آمدن نقطه ثقل کوروت می شود که پیشنهادی جدید از سوی شورولت به خریداران این اتومبیل است.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.