کشمکش فورد و حراجی بر سر نمونه جی تی ختم به خیر شد!

کشمکش فورد و حراجی بر سر نمونه جی تی ختم به خیر شد!
پارسال با فروش یک نمونه فورد جی تی در حراجی Mecum جنجال های بسیاری به پا شد؛ نه تنها قیمت ۱٫۸ میلیون دلاری این خودرو توجه همگان را به خود جلب کرد، بلکه این معامله شروع یک کشمکش بزرگ بین کمپانی فورد و این حراجی بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

داستان از آن جایی شروع شد که کمپانی فورد با وضع قانونی، مالکان سوپر اسپرت جی تی را تا ۲ سال از فروختن خودروهای شان منع می کرد. بدین ترتیب راه برای دلالی و سود کردن برخی افراد سودجو بسته می شد. اما مالک نمونه نقره ای رنگ جنجالی تنها چند ماه پس از تحویل گرفتن جی تی خود، خودرو را به یک نمایندگی در فلوریدا فروخت و آن نمایندگی بی درنگ خودرو را در حراجی Mecum ثبت نام کرد.
کشمکش فورد و حراجی بر سر نمونه جی تی ختم به خیر شد!
کمپانی فورد سعی کرد با شکایت به دادگاه، از فروش این خودرو جلوگیری کند اما قاضی دادگاه حق را به نمایندگی فلوریدایی داد. قاضی معتقد بود این نمایندگی هیچ پیمانی با کمپانی فورد نداشته و مختار بوده خودرو را به فروش برساند، اما به لطف آخرین توافق فورد با حراجی، دیگر این گونه مسائل پیش نخواهد آمد. بدین ترتیب مالکان فورد جی تی باید به قانون منع فروش ۲ ساله پایبند باشند.
کشمکش فورد و حراجی بر سر نمونه جی تی ختم به خیر شد!
این بدان معنا نیست که دیگر شاهد فروش فورد جی تی های جدید در حراجی ها نباشیم. از آن جایی که فورد، فروش جی تی را از سال ۲۰۱۶ آغاز کرد، اکنون نمونه های اولیه جی تی مدت قانونی فروش را گذرانده اند و می توان حضور مدل های ۲۰۱۶ را در حراجی انتظار داشت. در این توافق نامه آمده هرگاه شخصی بخواهد با وجود تکمیل نشدن مدت ۲ ساله خود، خودروی خود را به فروش برساند، باید از کمپانی فورد اجازه رسمی دریافت کند.


شایان ذکر است که “جان سینا” ورزشکار کشتی کج معروف آمریکایی هم یکی از آن مالکانی بود که به علت فروش خودروی اش، با کمپانی فورد وارد جنگ قانونی شده بود.
ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.