کراس اوور جدید کیا از راه می رسد

کراس اوور جدید کیا از راه می رسد
نسخه تولیدی مفهومی Kia SP Signature در راه است. اما یک گرافیست ایده پرداز، زودتر از رونمایی رسمی این خودرو، تجسم ذهنی خود از نمونه خیابانی این مفهومی را به تصویر کشیده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در این رندر جدید، المان های بسیاری از نمونه مفهومی دیده می شود. کراس اوور جدید کیا، ابعاد کوچکی دارد اما با برخورداری از المان های روز طراحی، ظاهری خشن از خود به نمایش می گذارد.
چراغ های LED باریک با کناره های جلوپنجره اسپرت خودرو، ادغام شده اند. قطعه های پلاستیکی به رنگ مشکی، بدنه با رنگ برنزی و سقف نقره ای، ویژگی های اصلی ظاهری این خودرو هستند. این مدل به طور مشخص در سبد محصولات “کیا موتورز”، یک پله پایین تر از مدل اسپورتیج قرار می گیرد. ویژگی های فنی، مهم ترین بخش اسرارآمیز این پروژه به حساب می آید. شایعه ها می گویند این کراس اوور کوچک با پیشرانه ۱٫۴ لیتری توربو شارژ ۴٫۰ سیلندر و یک نمونه ۲٫۰ لیتری تنفس طبیعی عرضه خواهد شد. ادعا شده است جعبه دنده ۷ دنده دو کلاچه، وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را بر عهده دارد. همچنین بنا به خبرهای رسیده، این کراس اوور تنها به صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد.
کراس اوور جدید کیا از راه می رسد
کیا در وهله اول، این محصول جدید را در قالب مفهومی حرفه ای SP سال ۲۰۱۸ به نمایش گذاشت. سپس در سال ۲۰۱۹، مفهومی SP Signature، ادامه دهنده راه آن شد. کمپانی کیا موتورز این شاسی بلند جدید را با هدف عرضه در بازار هندوستان، طراحی کرده است. در بازار هند، این محصول با نام اختصاصی “Tusker” به فروش گذاشته می شود. اما هنوز مشخص نیست که آیا کیا برنامه عرضه آن در بازارهای دیگر را در سر می پروراند یا نه؟!
نسخه تولیدی Tusker در ماه های آینده در هند رونمایی می شود. “هان-وو پارک” (Han-Woo Park) مدیر عامل کیا، نیز چندی پیش، فهرست محصولات احتمالی آینده این برند در بازار ایالات متحده آمریکا را منتشر کرد که در میان آن ها نامی از Tusker دیده نمی شود.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.