کدام خودروها برترین سیستم مالتی مدیا را دارند؟

کدام خودروها برترین سیستم مالتی مدیا را دارند؟

حالا مدت هاست که سیستم مالتی مدیا، یا همان اطلاعات و سرگرمی در خودروها، تبدیل به آپشن استاندارد و جذاب شده است. اما کدام خودرو برترین سیستم اطلاعات و سرگرمی را ارائه می دهد؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

سیستم اطلاعات و سرگرمی تبدیل به یکی از عناصر مهم در برقراری ارتباط با خودرو و محیط بیرون شده است و به یکی از ویژگی های مهم در خرید خودرو تبدیل شده، به طوری که، هر روز در ارائه سیستم های جدید بین خودروسازان رقابت بیش تر می شود. براساس اطلاعات منتشرشده توسط مؤسسه “J.D.Power” مدل های «نیسان سنترا»، «جنسیس G70»، «دوج چلنجر» و «ب ام و X6» خودروهایی هستند که از نظر سیستم اطلاعات و سرگرمی در سگمنت خود به عنوان برترین ها شناخته می شوند.

مدیران 777 مدیران 777

براساس آخرین آمارهای منتشرشده توسط این مؤسسه و بررسی میزان رضایت مشتریان خودروهای نو در ۹۰ روز از مالکیت آن ها، نتایج جالبی به دست آمده است. بر این اساس، در رده خودروهای کوچک یا کامپکت، نیسان سنترا برترین سیستم اطلاعات و سرگرمی را ارائه داده است. در رده خودروهای لوکس یا پرمیوم و کامپکت میزان رضایت مشتریان از جنسیس G70 بیش تر بوده و در رده خودروهای متوسط و بزرگ به ترتیب برترین سیستم های مالتی مدیا به دوج چلنجر و ب ام و X6 اختصاص می یابد. این نظرسنجی براساس نظرات ۸۷۲۸۲ نفر از مالکان و کسانی که خودروها را اجاره کرده اند و بین ماه های فوریه تا مه انجام گرفته است.

کدام خودروها برترین سیستم مالتی مدیا را دارند؟

حتماً بخوانید: دوج و کیا بالاترین امتیازات اولیه J.D. Power را کسب کردند

مؤسسه J.D.Power اعلام کرده که این نظرسنجی براساس تجربه مشتریان و میزان رضایت آن ها از کیفیت، طراحی، قدرت سیستم صوتی و قابلیت اتوماتیک سیستم های اطلاعات و سرگرمی انجام گرفته است. براساس اطلاعات موجود بیش تر نارضایتی از سیستم های مالتی مدیا مربوط به بحث طراحی می شود. البته در این مورد بسیاری از ایرادها می توانند از طریق به روزرسانی های آنلاین برطرف شوند اما مدیر ارشد مؤسسه J.D.Power در این خصوص هشدار می دهد که علیرغم این که این به روزرسانی ها به نظر خوب می رسند اما خودروسازان باید اطمینان داشته باشند با نصب نسخه به روزرسانی شده، کاربر دچار مشکل های بیش تر نشود.

در دنیای مدرنِ امروز یکی از اساسی ترین نکات در مورد خودروها، طراحی سیستم اطلاعات و سرگرمی مناسب برای آن هاست. بسیاری از خودروسازان دنیا حالا سیستم های طراحی شده انحصاری خود را دارند. برای مثال، سیستم فوق پیشرفته اطلاعات و سرگرمی در مدل های جدید «مرسدس بنز»، “MBUX” نام دارد. دیگر خودروسازان هم مثل «فورد»، «تسلا»، «فولکس واگن» و… همین مسیر را دنبال می کنند و سیستم های منحصر به خود را با قابلیت های مدرن ارائه می دهند. حتا امروز در برخی خودروسازان چینی هم این مورد را داریم؛ برای مثال، «جیلی» سیستم اطلاعات و سرگرمی مختص به خود را در خودروهای جدیدش دارد. دقت کنید اساس سیستم های مالتی مدیا در خودروها یکسان است، اما منظور از این که خودروساز سیستم اطلاعات و سرگرمی مخصوص به خود را دارد این است که آن ها محیطی یکپارچه با سیستم عاملی مخصوص را برای این سیستم در نظر می گیرند تا با آن چه در خودروهای دیگر می بینید متفاوت باشد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.