کدام برتر است؟ سوزوکی جیمنی یا لندکروزر پرادو؟ + ویدیو

کدام برتر است؟ سوزوکی جیمنی یا لندکروزر پرادو؟ + ویدیو

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سوزوکی ژاپن در حال حاضر تنها خودروساز جهان است که شاسی بلندی کوچک و سبک وزن با قابلیت های آفرودی بالا را در سبد محصولات خود دارد. با این حال از زمان معرفی نسل جدید این محصول تا امروز، شاید شما نتوانسته باشید با آن ملاقات کنید و از نزدیک با ویژگی های منحصر به فردش آشنا شوید. وجود یک گزارش واقعی که با صداقت از توانایی های خارج جاده ای جیمنی سخن بگوید، لازم به نظر می رسید.

مجله ” Auto Car ” دست به کار شده است و یک دستگاه جیمنی سبز روشن را به جنگ با یک تویوتا پرادوی سه در تیپ پایه فرستاده است. ویدیویی که از این گزارش تهیه شده است، به بررسی اجمالی هر دو خودرو می پردازد و می تواند برای علاقه مندان مفید واقع شود. بدیهی است که امروز لندکروزر، هر گوشه ای از جهان را به تسخیر خود درآورده است، اما نسخه حاضر در این ویدیو که به نسخه ون نیز معروف است، قیمتی به مراتب پایین تر از مدل های لوکس لندکروزر پرادو دارد. این نسخه با رینگ های فولادی آمده است تا به هر روشی، اختلاف قیمتی خود با سوزوکی را به حداقل برساند. نکته قابل توجه در این مقایسه آن جاست که در این بازه قیمتی، مدل های وسوسه انگیزی دیده نمی شوند. شاید در بهترین حالت بتوان یک دستگاه مزدا میاتا MX-5 خرید که آن هم به هیچ وجه در کلاس شاسی بلندها قرار ندارد!
کدام برتر است؟ سوزوکی جیمنی یا لندکروزر پرادو؟ + ویدیو
البته سوزوکی نیز برای کاهش قیمت تمام شده جیمنی، از بسیاری از موارد چشم پوشی کرده است. فضای کابین جیمنی با بوی بد پلاستیک های نه چندان مرغوب اشباع شده است. طراحی داخلی نیز نمی تواند در حد و اندازه یک سوپر مینی مدرن ظاهر شود و شاید نکته نه چندان جالب آن جا باشد که اتوکار هنگام انداختن جیمنی در یک گودال آب، با چکه کردن آب از فاصله در با ورق نازک بدنه مواجه شد!

در بحث فرود و خروج از تپه های کوچک، سوزوکی برای مالکان جیمنی، دو دنده کمکی سنگین و سبک در نظر گرفته است. اگرچه این کراس اوور کوچک به قفل دیفرانسیل مجهز نیست بنابراین می توان انتظار لیز خوردن های متناوب را در آفرودهای سنگین با آن داشت. پیشرانه ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی نصب شده روی جیمنی به شما یاد آوری می کند که هنگام بالا رفتن از تپه های پر شیب، همواره حجم پیشرانه را به یاد آورده و از وارد کردن فشار مضاعف به خودرو، خودداری کنید. در حقیقت هرگاه هوس شیب نوردی های هولناک به سرتان زد، لندکروزر پرادو گزینه بسیار شایسته تری برای شماست! اگرچه این هرگز به معنای تحقیر یا دست کم گرفتن رقیب کوچک تر نیست.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.