چرا این کرایسلر ۶۲ ساله، ۹۷۵ میلیون می‌ارزد؟


این کرایسلر سالخورده که در ایران تقریبا همانندی ندارد، حدود ۹۷۵ میلیون می‌ارزد و بعد از ۶۲ سال مثل ساعت کار می‌کند اینجا کرج است و این گالری شاید مهم‌ترین مکان عرضه خودروهای کلاسیک در این شهر بزرگ باشد.
به گزارش وبلاگ دیوار، از انواع خودروهای وانت و اس‌یووی تا لیموزین‌های قدیمی که سابقه تولید آنها به پیش از دهه ۹۰ می‌رسد، همه اینجا پیدا می‌شوند. در واقع طیفی نسبتا وسیع از محصولات قدیمی که عمر بعضی از آنها حتی به ۷۰ سال هم می‌رسد، در این نمایشگاه جالب پیدا می‌شوند. نکته عجیب ماجرا قیمتی است که برای رد و بدل شدن خودروهای کلاسیک پرداخت می‌شود. بهایی که در انواعی از مدل‌های قدیمی گاها به دو میلیارد تومان هم می‌رسد.
امروز هم مهمان آمریکایی ما با عمری نزدیک به ۶۳ سال، قیمتی نزدیک به یک میلیارد تومان دارد. این که زمانی بهترین لیموزین اشرافی دهه ۳۰ و ۴۰ خورشیدی کشور بوده بعد از شش دهه مداوم حرکت، هنوز هم مثل یک جواهر تراش خورده می‌درخشد و کار می‌کند. عجیب هم نیست که با وجود تولید در سال ۱۹۵۷ میلادی قیمت آن ۹۷۵ میلیون تومان است. وقتی به بدنه این خودرو که به نوعی زیربرند فوق لوکس کرایسلر محسوب می‌شد، نگاه می‌کنیم متوجه ابعاد ۵.۷، ۲.۰۶ و ۱.۴۶ متر برای طول، عرض و ارتفاع آن می‌شویم دقیق‌تر به بزرگی و ابهت آن پی می‌بریم. برای اینکه دقیق‌تر در جریان ارزش این محصول قرار بگیرید کافی‌ است آگهی‌های فروش آن را در بازار آمریکا بررسی کنید آن وقت می‌بینید نمونه‌های دو در، روباز و چهار در امپریال بین ۴۵ تا ۹۵ هزار دلار قیمت دارند.
راز این همه گرانی چیست؟ آن هم برای خودرویی که در دهه هفتم عمر خود پا گذاشته. خب کافی است کاپوت خودرو را بالا بزنید تا با موتور هشت سیلندر و مشهورش که نام همی بر آن گذاشته شده، آشنا شوید. موتوری که با حجم دقیق ۶۴۰۰سی‌سی قدرتی ۳۴۵ اسبی را از طریق گیربکس سه سرعته تورک‌فلایت در اختیار راننده قرار می‌دهد. این قدرت که برای کشیدن وزن ۲۲۰۰ کیلویی بدنه و چهار سرنشین آن کفایت می‌کرد، امپریال را در رده خودروهای اشرافی سریع به سریع‌ترین خودرو جمع بدل می‌کرد. ترکیب این سرعت بالا با طراحی حیرت‌انگیز جلو و عقب بدنه که حاصل همکاری ویرژیل اکسنر و الوود انگل طراحان چیره دست کرایسلر هم باعث فروش جهانی بالای خودرو در طول چهار سال متوالی شد. آن هم در دوره‌ای که مرسدس بنز و کادیلاک به دو خودرو کلاس اس و الدورادو محبوبیت جهانی بالایی داشتند. البته این بین نقطه کمتر دیده شده درباره امپریال ۱۹۵۷ فضای داخلی به شدت پیشرو آن است که نوع و رنگ چرم یا تودوزی اتاق با مدل‌های ۲۰۱۹ برابری می‌کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

مدیران 777 مدیران 777

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.