پینین فارینا باتیستا معرفی شد؛ ابَر خودروی الکتریکی ۱۹۰۰ اسب بخاری

پینین فارینا باتیستا معرفی شد؛ ابَر خودروی الکتریکی ۱۹۰۰ اسب بخاری
اگر گروهی از مهندسان خبره را گردهم آوریم که پیش‌تر روی خودروهایی همچون بوگاتی شیرون، فراری سرجیو، لامبورگینی اوروس، مک لارن P1، مرسدس بنز Project One، پاگانی زوندا و پورشه Mission E کار کرده اند، نتیجه کار یک خودروی اسپرت گرند ‌تورر الکتریکی با نام “باتیستا” خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پینین فارینا باتیستا معرفی شد؛ ابَر خودروی الکتریکی ۱۹۰۰ اسب بخاری
نخستین محصول از شرکت “پینین فارینا” که تجربه ای ۹۰ ساله در طراحی خودروهای مختلف دارد. این خودرو قدرتمندترین نمونه شهری ساخته شده در ایتالیا است. خودرویی بی نظیر که ۱۸۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و ریشه نام خود را از “باتیستا پینین فارینا” بنیان گذار شرکت طراحی پینین فارینا گرفته است.


این خودرو از یک موتور الکتریکی به ازای هر چرخ بهره می برد (در مجموع چهار موتور الکتریکی). به گفته پینین فارینا، بیشینه سرعت این خودرو ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و در زمانی کم تر از ۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد! شتاب گیری صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت هم در زمانی کم تر از ۱۲ ثانیه انجام می گیرد. بسته باتری های ۱۲۰ کیلو وات‌ ساعتی نیز با شارژ کامل، قادر است مسافت ۴۵۰ کیلومتر را بپیماید.

در کابین خودرو سه نمایش گر دیجیتالی برای اطلاعات مهم رو به روی راننده قرار گرفته است؛ سرعت در نمایش گر میانی، وسایل و تجهیزات سرگرمی در نمایش گر کناری و سیستم ره یاب هم در نمایش گری دیگر. در نمایشگاه ژنو، پینین فارینا نمونه هایی با رنگ خاکستری، آبی و سفید از باتیستا را به نمایش درآورده تا بیان گر انتخاب های متعدد پیش روی مشتریان باشد.
پینین فارینا باتیستا معرفی شد؛ ابَر خودروی الکتریکی ۱۹۰۰ اسب بخاری

قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست اما خریداران می توانند در غرفه پینین فارینا با مسئولان این شرکت گفت و گو کنند. این شرکت قصد دارد تنها ۱۵۰ نمونه از باتیستا را بسازد که در مناطقی همچون آمریکای شمالی، اروپا، خاورمیانه و آسیا به فروش خواهند رسید. روند تولیدی این خودرو از سال ۲۰۲۰ آغاز می شود.
ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.