پیشنهاد تولید شاسی بلند کوروت به شورولت

رندر کوروت شاسی بلند
«باب لوتز» (Bob Lutz) کارشناس و طراح خودرو، کسی که برای شرکت های بزرگی همچون ب ام و، کرایسلر، فورد و جنرال موتورز کار کرده است، می گوید «شورولت» ممکن است «کوروت» را از یک محصول به برندی مستقل تبدیل کند که این اتفاق با عرضه شاسی بلندی در کلاس پورشه کاین رخ خواهد داد!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

لوتز معتقد است نسخه شاسی بلند کوروت، باید حداقل ۱۰۰٫۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد. قیمتی که چندان قابل هضم نیست.
لوتز در مصاحبه با خبرگزاری ها، ادعا کرده است اگر در GM مانده بود، نمی گذاشت کار کادیلاک به این جا بکشد. به عقیده او، نام کوروت از پتانسیل کافی برای تبدیل شدن به برندی مستقل برخودار است. او پیشنهاد می دهد که شورولت اقدام به طراحی شاسی بلندی قدرتمند و سبک وزن با نام کوروت کند که از پورشه کاین هم بزرگ تر باشد! باب لوتز اضافه می کند تیراژ تولید این محصول، در نهایت باید به ۲۰٫۰۰۰ تا ۳۰٫۰۰۰ دستگاه محدود شود. این محصول در صورت تولید، تبدیل به یک SUV پریمیوم ترسناک خواهد شد که با فضای داخلی پرزرق و برق و پیشرانه های قدرتمند، می تواند بازار این کلاس از خودروها را یک شبه فتح کند.
این اولین باری نیست که پیشنهاد مستقل شدن برند کوروت به شورولت داده می شود. شورولت یک بار در سال های گذشته هم تصمیم به مستقل کردن کوروت کرده بود و می خواست نسخه های مختلف بنزینی و الکتریکی از این کوپه اسپرت را به عنوان سبد محصولات کوروت معرفی کند. آن چه کوروت را از خودروهای مشابه اش جدا می کند، مردمی بودن و محبوبیت بی اندازه این خودرو است، اما کوروت با بحران های جدیدی رو به رو است.
لوتز معتقد است کوروت موتور وسط، شروع خوبی داشت. این خودرو نخستین بار توانست پای بخش مهمی از مشتریان پورشه ۹۱۱ را به نمایشگاه های شورولت بکشاند، اما اکنون کوروت در بین طرف داران سالخورده و علاقه مندان جوان، پا در هوا مانده است! این همان جایی است که SUV کوروت می تواند وارد بازی شود. در عین حال، نام کوروت هم توسعه می یابد و سود بی شماری نصیب کمپانی مادر می گردد. پورشه در سال ۲۰۰۳ کاین را معرفی کرد. همه در شوک فرو رفتند، اما پورشه سال هاست در کنار بهبود نسل به نسل کاین، همچنان کوپه های اسپرت خود را هم به تولید می رساند. به نظر می رسد اکنون، مهم ترین مقطع زمانی برای تصمیم گیری شورولت باشد تا سرنوشت کوروت را تغییر دهد.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.