پورشه ۹۱۱ کررا S در برابر مرسدس بنز AMG GT63 S 4Matic

پورشه 911 کررا S در برابر مرسدس بنز AMG GT63 S 4Matic
رقابت تمام آلمانی «مرسدس بنز» و «پورشه» ادامه دارد. قطعاً هنوز تنوع مدل های مختلف ۹۱۱ کررا به مرسدس AMG GT نرسیده است. اینک، GT63 S چهاردر را در مقابل کررا S جدید می بینیم.
رقابتی میان افلترباخ و اشتوتگارت! یک درگ یک چهارم مایل اساسی! اکنون همه چیز با درگ های قبلی مرسدس بنز و پورشه تفاوت دارد. برای آغاز، کررا S را در اختیار داریم و نه کررا ۴S. درنتیجه این کررا تنها چرخ های عقبش می چرخند! در همین حال، مرسدس با GT63 S 4Matic حاضر شده است که قدرت را به هر چهار چرخش می فرستد.
محصول مرسدس با قدرت فوق العاده ۶۳۰ اسب بخار به رقابت آمده است. درحالی که، قدرت پورشه درنهایت به ۴۴۳ اسب بخار می رسد. البته پیشرانه ۴٫۰ لیتری تیون شده تویین توربو ۸ سیلندر مرسدس AMG در مقایسه با موتور تخت ۶ سیلندر توربو شارژ پورشه، به مراتب بزرگ تر است. شاید تنها نقطه قوت فنی پورشه در این رقابت وزن پایینش باشد. ۱٫۵۴۲ کیلوگرم کررا S در برابر ۲٫۱۰۰ کیلوگرم AMG GT63 چهاردر. سیستم چهار چرخ محرک تأثیر زیادی در قیمت و وزن این مرسدس AMG داشته است!
راستش را بخواهید ما دوست نداریم نتیجه نهایی این رقابت را فاش کنیم. اما بیایید خوش بین باشیم! حتا باوجود نزدیک به ۱۰۰۰ پوند وزن بیش تر نماینده دایملر، باز هم GT63 S تمایل به خراشیدن آسفالت دارد! وحشی بودن AMG GT چهاردر به حدی بالاست که این پرسش برای ما پیش می آید که آیا اصلاً راننده پورشه به رقابت کردن با مرسدس فکر هم می کند یا نه؟ با تمام این صحبت ها، نمی گوییم که پورشه اصلاً ما را تحت تأثیر قرار نداد. حتا اگر فاصله آن با رقیبش، به چندین خودرو برسد!
اما پرسش این است که اصلاً آیا این مقایسه عادلانه هست؟ کررا ۴S شانس بیش تری برای شرکت در این رقابت داشت، اما درحال حاضر ما نسخه ضعیف تری از ۹۱۱ را در برابر قوی ترین عضو خانواده AMG GT می بینیم. قطعاً با ورود ۹۱۱ توربو به میادین، مقیاس های زیادی تغییر می کنند و ما انتظار داریم که طرف داران پورشه نیز به اندازه ما برای بازسازی این رقابت مشتاق باشند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.