پورشه ماکان توربو ۲۰۲۰ رونمایی شد

پورشه ماکان توربو ۲۰۲۰ رونمایی شد
قانونی در شرکت «پورشه» وجود دارد که پس از معرفی خودرویی به روزرسانی شده، مدل های دیگری نیز از آن خودرو با فاصله زمانی اندک، رونمایی می شوند. این موضوع برای «پورشه ماکان» نیز صدق می کند و اکنون پس از معرفی مدل های استاندارد و S، مدل توربوی ماکان هم رونمایی شده است.
با وجود این که هر دو مدل استاندارد و S توربوشارژ بودند اما در پیشرانه ماکان توربو، تغییرات اساسی صورت گرفته است. ماکان توربو از پیشرانه ۲.۹ لیتری ۶ سیلندر توربوشارژ بر پایه پورشه پانامرا و کاین بهره می برد که جایگزین پیشرانه ۳ لیتری توربوشارژ ماکان S شده است.
پورشه ماکان توربو ۲۰۲۰ رونمایی شد
با وجود کاهش حجم پیشرانه، قدرت از ۳۴۸ اسب بخار به ۴۳۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. گشتاور نیز از ۴۶۹ نیوتن متر به ۵۴۸ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. افزایش قدرت پیشرانه، به معنی افزایش شتاب گیری و سرعت نهایی است. بدین ترتیب، پورشه ماکان توربو با استفاده از پکیج اسپرت کرونو، تنها در ۴.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت نهایی به ۲۶۸ کیلومتر بر ساعت می رسد. جعبه دنده ۷ دنده دوکلاچه اتوماتیک نیز، وظیفه انتقال قدرت به سیستم تمام چرخ محرک مدیریت پایداری پورشه را برعهده دارد.
پورشه ماکان توربو ۲۰۲۰ رونمایی شد
«ماکان توربو» از سیستم تعلیق سازگار بادی بهره می برد که اکنون، شامل پیستون‌های دوار بهبودیافته و ضربه گیرهای هیدرولیکی به روزرسانی شده می شود. سیستم توزیع گشتاور و ترمزهای کربن سرامیکی هم به صورت استاندارد روی خودرو نصب شده است. توربوهای پورشه ماکان از پوشش مخصوص تنگستن – کاربید بهره می برند که بهره وری آن را افزایش می دهد. افزون بر بهبود قدرت، پورشه ماکان توربو تغییرات ظاهری جذابی را نیز تجربه کرده است.
پورشه ماکان توربو ۲۰۲۰ رونمایی شد
در نمای جلو شاهد جلوپنجره و ورودی های هوای بزرگ تر هستیم تا تغذیه هوا توسط پیشرانه راحت تر انجام شود. در نمای عقب نیز از یک باله کوچک فیبرکربنی استفاده شده تا ماکان توربو ظاهر جذاب تری به خود بگیرد. رینگ های ۲۰ اینچی به صورت استاندارد زیر خودرو قرار گرفته اند و عناصری از طراحی اسپرت در رکاب های کناری دیده می شود.
پورشه ماکان توربو ۲۰۲۰ رونمایی شد
از جمله تجهیزات به کاررفته در پورشه ماکان توربو، می توان به صندلی های برقی ۱۸ حالته با پوشش چرم در حالت استاندارد، پوشش آلکانترا در سقف، فرمان اسپرت الهام گرفته شده از پورشه ۹۱۱ و نمایشگر ۱۰.۹ اینچی سیستم سرگرمی در پنل میانی با قابلیت اتصال به اپلیکیشن های اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد. سیستم صوتی حرفه ای Bose با ۱۴ بلندگو هم به صورت استاندارد در ماکان توربو نصب شده است. قیمت پورشه ماکان توربو ۲۰۲۰ از ۸۳.۶۰۰ دلار آغاز می شود و مبلغ ۱.۳۵۰ دلار به قیمت نهایی خودرو بابت تحویل آن اضافه خواهد شد. عرضه شاسی بلند جدید پورشه نیز از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز می شود.
عکس های بیش تر از ماکان توربو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت منتشر خواهد شد.
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.