پله پله با تغییرهای ظاهری ۹۱۱ جدید

پله پله با تغییرهای ظاهری 911 جدید
سرانجام پورشه ۹۱۱ جدید به طور رسمی در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی شد. یک مراسم رونمایی جدید که نه تنها به منظور معرفی سوپر اسپرت جدید اشتوتگارتی ها بود، بلکه رژه و نمایش افتخار آمیز نسل های مختلف ۹۱۱ را نیز در بر می گرفت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اما بی درنگ می خواهیم به سراغ جدیدترین اتاق ۹۱۱ برویم و ببینیم که این بار پورشه چه تغییرهایی را برای مشتریان ثابت این محصول افسانه ای در نظر گرفته است.
نمای جلو


در طول مراسم رونمایی، به این نکته اشاره شد که اندکی از شخصیت ۹۱۱ مدل۱۹۷۰ در مدل ۲۰۲۰ تزریق شده است. بله قبول داریم که این تغییرها بسیار محتاطانه صورت گرفته اند، اما بدون شک از کلاسیک شدن طرح کاپوت نمی توان به سادگی عبور کرد. این شکل کاپوت به گفته پورشه به تمامی از مدل ۹۹۲ گرفته شده است.
فرم بدنه

اگر دو نسل آخر ۹۱۱ را در رنگ های یکسان کنار یکدیگر بگذاریم، بی شک تشخیص تفاوت میان آن ها کاری دشوار به نظر
می رسد اما برای آسان تر شدن مقایسه، تصویرهای دو رنگ مختلف از دو اتاق را کنار هم چیده ایم. نخستین اختلاف، در تیزتر بودن خطوط گل گیرهای مدل جدید است اما شیب بیش تر ستون عقب، مورد بعدی است که به چشم می آید. باقی تغییرها را می توان به قطعه های تزیینی ارجاع داد.
نمای عقب

اما کانون توجه ها در پورشه ۹۱۱ جدید، به نمای عقب خودرو می رسد. جایی که بیش ترین اختلاف با نسل های قبلی به چشم می آید، اگرچه همان فرم تخم مرغی سابق، همچنان با قوت حفظ شده است. چراغ های باریک جدید با طرح پیوسته، مهم ترین سهم از شخصیت این قسمت از طراحی بیرونی خودرو را به خود اختصاص می دهند. فرم دریچه های ورودی هوای پایین شیشه عقب نیز متحول شده است، به گونه ای که اکنون این دریچه ها به صورت عمودی درآمده اند. در نهایت فرم جدید سپر عقب و خروجی های اگزوز را می توان تا حد زیادی جسورانه تلقی کرد.

کابین و نمای داخلی


تغییرهای طراحی داخلی ۹۱۱ خلاف طراحی بیرونی، هرگز محافظه کارانه نیست. طرح جدید کنسول مرکزی و دریچه های تهویه از نسل جدید کاین و پانامرا الهام گرفته شده است. این بار کلیدهای کم تری روی کنسول به چشم می آید و طرح کلی داشبورد شیک تر است. ۹۱۱ جدید این بار، راننده محورتر از همیشه ظاهر شده است. اما یک چیز هنوز مختص طرف داران سنتی ۹۱۱ باقی مانده است، آن هم اهرم تنظیمات دایره ای پشت فرمان!
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.