ولوو XC40 و XC60، ایمن ترین خودروها در تست تصادف سازمان IIHS + ویدیو

ولوو XC40 و XC60، ایمن ترین خودروها در تست تصادف سازمان IIHS + ویدیو

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شاید آن قدرها هم شوکه کننده نباشد که یک خودرو از شرکت “ولوو” بتواند بالاترین امتیاز ایمنی را از سازمان IIHS آمریکا دریافت کند، اما نکته جالب این جا است که نمونه جدید XC40 که یک کراس اوور جمع و جور به حساب می آید، اکنون عنوان Top Safety Pick+ یا بالاترین ایمنی به همراه مثبت را دریافت کرده است.


ولوو XC60 هم که ابعاد بزرگ تری نسبت به XC40 دارد، موفق به کسب عنوان بالاترین ایمنی بدون مثبت شده است. اختلاف امتیاز بین این دو خودرو تنها به علت طراحی و عملکرد چراغ ها بوده که به تازگی سازمان بیمه ایمنی جاده ای آمریکا تأکید زیادی بر آن داشته است.

چراغ های آپشنال ولوو XC40 بالاترین امتیاز را کسب کرده که برای به دست آوردن علامت مثبت، ضروری است. این در حالی است که چراغ های XC60 امتیاز قابل قبول را کسب کرده اند. هر دو خودرو امتیاز خوبی در تست تصادف به دست آورده و در تست ترمز اضطراری هم عملکرد فوق العاده ای داشته اند. نکته مثبت در این خودروها، بهره مندی از سیستم جلوگیری از تصادف در قسمت جلو است که به صورت استاندارد در این نمونه ها نصب شده است.

این سیستم در بسیاری از خودروها به صورت آپشن عرضه می شوند. در آخر باید به یک نکته درباره چراغ های این دو خودرو اشاره کنیم. با وجود این که چراغ های آپشنال XC40 بالاترین امتیاز را دریافت کرده اند، اما چراغ های استاندارد امتیاز پایینی گرفته اند. کارشناسان سازمان IIHS دلیل این امتیاز دهی را درخشش بیش از حد چراغ ها در ترافیک دانسته اند. چراغ های ولوو XC60 هم امتیاز حاشیه ای را دریافت کردند.
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.