ورود بخش خصوصی به فروش خودرو با سود تضمینی

بازار خودرو

در شرایطی که قیمت خودرو به واسطه عوامل تاثیرگذار در هزینه های تولید در حال افزایش است، فعالان صنعت خودرو بر فروش ۷۰ درصد تولیدات خودروسازان با تکیه بر شرکت های لیزینگی تاکید دارند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار» به نقل از خودروکار: امروزه با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد و افزایش قیمت های رخ داده به ویژه در حوزه خودرو، طبیعتا نیاز به نقدینگی بیشتری برای خرید خودرو لازم است و این روند در شرایطی که قدرت خرید به شدت کاهش یافته، منجر به رکود بازارها شده است.
بنابراین صاحبان کالاهای مختلف به دنبال فضای مطلوب تری برای خرید و فروش کالاهای خود هستند تا مشتریان بتوانند با طی کردن روندی بهتر و به شکلی در دسترس تر، نسبت به تامین نیاز خود اقدام کنند. از این رو کارشناسان حوزه خودرو معتقدند که شرکت های لیزینگی در شرایط فعلی بهترین روش فروش خودرو هستند چرا که با افزایش چشمگیر قیمت ها، قدرت خرید به شکل چشمگیری کاهش یافته است.
سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر حمایت لازم از سوی دولت برای راه اندازی شرکت های لیزینگ می گوید: برای تاسیس شرکت های لیزینگ باید هدفگذاری انجام شود تا ظرف مدت مشخصی، شرکت هایی با سودهای تضمین شده تاسیس شوند تا بخش خصوصی نسبت به فروش اقساطی و لیزینگی خودرو اقدام کند.
وی با تاکید بر این که ۷۰ درصد خودروها باید از طریق لیزینگ به فروش برسد، می افزاید: همزمان با افزایش قیمت ها که به صورت مرتب در حال انجام است توان خرید مصرف کنندگان به شدت کاهش می یابد و ممکن است تعداد خودروی تولیدی توسط خودروسازان نیز به فروش نرسد اما با راه اندازی شرکت های لیزینگ با افزایش قیمت نیز فشاری به تولیدکننده وارد نخواهد آمد.
مدنی با بیان این که سرمایه اولیه نحستین مشکل تشکیل این دسته از شرکت ها است، ادامه می دهد: با وجود سرمایه سرگردان فراوان در کشور می توان کسانی که تمایل به سرمایه گذاری بلندمدت ندارند و به دنبال فروش کالاهایی که حاشیه سود بالایی دارند، باشند می توان با ایجاد اطمینان برای این دسته از افراد از طریق راه اندازی شرکت های لیزینگ ثبت شده و با تضامین قوی و در شراکت خودروسازها اقدام به جذب سرمایه کرد.
وی ادامه می دهد: البته در نظر گرفتن حاشیه سود مناسب معادل نرخ سود سپرده بانکی برای این دسته از سرمایه گذاران لازم است ضمن آن که بدون شک با حاشیه سود بالای این تصمیم، بانک ها نیز برای ورود به این موضوع تمایل خواهند داشت که در این شرایط شرکت های خودروساز می توانند نسبت به تامین مالی اقدام کنند و در عین حال نیز شرکت های لیزینگ و بانک ها موفق به کسب حاشیه سود خواهند شد.
این کارشناس ارشد صنعت خودرو با تاکید بر برنامه ریزی و پیش بینی فروش اقساطی و لیزینگی خودروها از سوی مسئولان وزارت صمت ادامه می دهد: تنها حاشیه سود مناسب می تواند انگیزه ای برای ورود سرمایه های سرگردان به حوزه فروش اقساطی و لیزینگی خودرو می شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.