هیوندای i20 N مدل 2021 معرفی شد + آلبوم تصاویر

هیوندای i20 N مدل 2021 معرفی شد

پس از انتشار عکس های جاسوسی و تیزرهای مختلف از «هیوندای i20 N»، این خودرو سرانجام به صورت رسمی منتشر شد.

مدیران 777 مدیران 777

شرکت «هیوندای» به تازگی سری محصولات برند N خود را با معرفی هاچ بک جذاب i20 گسترش داده است. محصولات برند N که به عنوان زیرشاخه خودروهای قدرتی هیوندای شناخته می شوند، امروز از طرف داران بی شماری برخوردار شده اند. از “i20” گرفته تا “i30” و «ولوستر»، تمامی این خودروها در کلاس هاچ بک های قدرتی حرف های زیادی برای گفتن دارند. i20 N که یک ردیف پایین تر از i30 N قرار گرفته است، به عنوان رقیب مستقیم خودروهایی همچون «فورد فیستای ST» و «فولکس واگن پولو GTI» به شمار می رود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

ویژگی های فنی هیوندای i20 N

هیوندای i20 N مدل 2021 معرفی شد

هیوندای i20 N از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ هماهنگ شده با جعبه دنده ۶ سرعته دستی بهره می برد. این پیشرانه قدرتمند، ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. از آن جایی که هیوندای i20 N تنها ۱.۱۹۰ کیلوگرم وزن دارد (همانند i20 کوپه نسخه رالی)، سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمان ۶.۷ ثانیه صورت می گیرد.

هیوندای i20 N مدل 2021 معرفی شد

 بیشینه سرعت نیز در عدد ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است. به گفته هیوندای، بیشینه گشتاور پیشرانه بین ۱.۷۵۰ تا ۴.۵۰۰ دور بر دقیقه و بیشینه قدرت میان ۵.۵۰۰ تا ۶.۰۰۰ دور بر دقیقه به دست می آید. پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ i20 N تاکنون در برخی محصولات هیوندای استفاده شده است، اما در این خودرو، توربوشارژرها و سیستم خنک کننده اینترکولر به روزرسانی شده اند.

هیوندای i20 N مدل 2021 معرفی شد

این پیشرانه از جدیدترین فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ ها (CVVD) نیز بهره می برد. انتقال قدرت به چرخ های جلو صورت می گیرد و خریداران می توانند دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی را نیز سفارش دهند. سیستم لانچ کنترل نیز به صورت استاندارد روی خودرو نصب شده است. همانند i30 N، حالات رانندگی مختلفی درنظر گرفته شده که شامل اکو، اسپرت، N و N کاستوم می شود.

هیوندای i20 N مدل 2021 معرفی شد

در حالت آخر، راننده می تواند عملکرد خودرو را براساس خواست خود تنظیم کند. در این حالت ویژگی rev-matching نیز برای حالت رانندگی اسپرت و پیست درنظر گرفته شده است. متخصصان هیوندای به منظور پایداری بهتر خودرو، ۱۲ نقطه از شاسی را تقویت کرده اند. افزون بر تقویت سیستم تعلیق، زاویه کمبر چرخ ها نیز افزایش یافته و قطعاتی همچون میل موج گیر، فنرها و کمک فنرها به روزرسانی شده اند. در سیستم ترمزگیری هم از دیسک های بزرگ تر استفاده شده است.

ایمنی

هیوندای i20 N مدل 2021 معرفی شد

تمامی نسخه های هیوندای i20 N به صورت استاندارد از سیستم ایمنی و کمک راننده SmartSense بهره می برند. این سیستم از ویژگی های هشدار تصادف از جلو، راهنمای پیشگیری از وقوع تصادف از جلو، هشدار خروج از خط، راهنمای ماندن در خط، هشدار نقطه کور، راهنمای شناسایی محدودیت سرعت، هشدار توجه راننده، روشنایی نوربالا، راهنمای خروج از پارک، راهنمای دنبال کردن خط و دوربین دید عقب به همراه راهنمای پارک بهره می برد. در هیوندای i20 از ویژگی ثبت داده های رانندگی نیز استفاده شده است، بنابراین راننده می تواند به مرور زمان و با بهره مندی از این داده، رانندگی خود را بهبود بخشد.

هیوندای i20 N مدل 2021 معرفی شد

خریداران هیوندای i20 N می توانند خودروی شان را در ۶ رنگ مختلف سفارش دهند. رنگ های درنظر گرفته شده برای i20 N شامل آبی پرفورمنس، آبی Intense، سفید قطبی، نقره ای Sleek، برنجی و مشکی فانتوم می شود.

ویژگی های ظاهری

هیوندای i20 N مدل 2021 معرفی شد

در مقایسه با نسخه استاندارد، هیوندای i20 N از نظر ظاهری جذاب تر شده است. از ویژگی های خاص طراحی این خودرو می توان به بادشکن زیرسپر در جلو، قاب مه شکن بزرگ تر ورودی های هوای جدید در سپر و جلوپنجره با نشان N اشاره کرد. بیش تر تغییرات ظاهری در قسمت عقب i20 N شکل گرفته، جایی که در نگاه اول باله عقب تهاجمی روی سقف نظر بیننده را به خود جلب می کند.

افزون بر این، گرافیک متفاوت چراغ ها با پوشش تیره، طراحی متفاوت سپر عقب و دیفیوزر تهاجمی و در آخر خروجی اگزوز بزرگ در سمت راست سپر از دیگر منحصر به فرد از نسخه N هیوندای i20 به شمار می روند. رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی چندپره هم در جذابیت هر چه بیش تر چهره خودرو تأثیر بسزایی دارند.

کابین

هیوندای i20 N مدل 2021 معرفی شد

در قسمت کابین خودرو طراحی اسپرت و کاربردی را شاهد هستیم که با پوشش تیره و رگه های آبی پرفورمنس مزین شده است. دو نمایشگر دیجیتالی بزرگ درنظر گرفته شده برای پشت آمپر دیجیتالی و سیستم سرگرمی در نگاه اول بیننده را به خود جذب می کنند.

هیوندای i20 N مدل 2021 معرفی شد

از جزییات چشم نواز کابین نیز می توان به دسته دنده و پدال های پولیش شده، فرمان اسپرت و صندلی های اسپرت با پشت سری های یکپارچه اشاره کرد.

هیوندای i20 N از اوایل سال ۲۰۲۱ وارد بازار می شود. قیمت این خودرو تاکنون مشخص نشده است، اما با توجه به قیمت ۲۸.۳۸۲ دلاری «فورد فیستا»، باید قیمتی در همین حدود را از i20 N شاهد باشیم.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops / Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.