هیوندای به فکر توسعه یک سیستم تهویه هوای جدید و پیشرفته

سیستم تهویه هیوندای

«هیوندای» اعلام کرده که در حال توسعه یک سیستم تهویه هوای پیشرفته و جدید است که به بهبود کیفیت هوای کابین کمک می کند.

مدیران 777 مدیران 777

این تکنولوژی در مرحله نخست بر روی برخی از محصولات این گروه خودروسازی با برندهای هیوندای، «کیا» و «جنسیس»، فقط در بازار کره جنوبی عرضه می گردد. این سیستم، سه سامانه مختلف را در بر می گیرد: After-Blow، Multi-Air Mode و Fine Dust Indicator سه سامانه اصلی تشکیل دهنده سیستم تهویه هوای جدید هیوندای هستند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اولین سامانه، یعنی After-Blow، با خشک کردن میعانات، قارچ های در حال رشد در مجاری سیستم تهویه را از بین می برد. این سیستم به طور مشخص در زمان خاموش بودن پیشرانه شروع به کار می کند. به طور معمول، خشک شدن میعانات در سیستم تبخیرکننده حداقل ۳۰ دقیقه زمان می برد. اما سامانه After-Blow قادر است در مدت زمان ۱۰ دقیقه تبخیرکننده را به طور کامل خشک کند و تمام میعانات به جا مانده در کانال های تهویه را بزداید. After-Blow از یک سنسور باتری هوشمند برای سنجش وضعیت باتری استفاده می کند و با تشخیص پایین بودن سطح باتری، به طور خودکار، خاموش می شود.

سیستم تهویه هیوندای

اما سامانه دوم، Multi-Air Mode است که افزون بر دریچه های تهویه اصلی، از طریق شکاف های تعبیه شده در صندلی های راننده و سرنشین ها، باعث پخش شدن بهتر هوا می شود و به توزیع جریان هوا کمک می کند. این سیستم بر پایه فراهم کردن محیطی دلپذیر در کابین با ایجاد نسیمی ملایم از هوای تازه ایجاد شده است.

به سامانه سوم، Fine Dust Indicator، می رسیم؛ سیستمی که میزان تراکم و سطح آلودگی ریزذرات درون کابین (PM 2.5) را اندازه گیری کرده و نمایش می دهد. چنان چه میزان ریزذرات از آستانه مجاز فراتر رود، حالت تمیزکننده (Air-Cleaning Mode) فعال می شود تا تصفیه هوای کابین را آغاز کند. این سیستم سرعت تهویه هوا را به طور اتوماتیک بین ۳ تا ۸ قرار می دهد و به شکل همزمان با فعال کردن حالت چرخش هوا (Air-recirculation Mode) و روشن کردن تهویه از رطوبت هوای کابین می کاهد. اما اگر این اتفاق نیافتد، هیوندای از مالکان خودروها می خواهد که فیلترهای تصفیه هوا و فیلترهای موجود در صندلی ها را تعویض کنند.

سیستم تهویه هیوندای

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.