همه چیز در مورد بوگاتی جدید CR7

بوگاتی CR7

«کریستیانو رونالدو»، فوتبالیست مطرح که این روزها دوران طلایی را با تیم «یوونتوس» پشت سر می گذارد، پس از فتح سری A ایتالیا مدل گران قیمتی از «بوگاتی» را خریداری کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کریستیانو رونالدو به همراه تیمش، یوونتوس، توانست امسال نهمین قهرمانی پیاپی را برای این تیم رقم بزند و برای جشن این قهرمانی بوگاتی جدیدی را به ابرخودروهای خود اضافه کند. خودروی جدید رونالدو، «بوگاتی چنتو دیه چی» نام دارد؛ ابرخودرویی که تولید محدود به ۱۰ دستگاه را دارد و قیمت حدود ۵٫۵ میلیون دلار برای این ابرخودرو تخمین زده می شود. البته این قیمت برای ورزشکاری مثل رونالدو اصلاً زیاد نیست، چراکه او تنها برای قرارداد چهارساله خود با یوونتوس ۱۰۰ میلیون دلار دریافت کرده است.

بوگاتی CR7

بوگاتی چنتو دیه چی به همان پیشرانه ۸ لیتری ۱۶ سیلندر W معروف این خودروساز مجهز است و با ارتقای ایجادشده، توانش به ۱۶۰۰ اسب بخار در دور ۷۰۰۰ رسیده است. چنتو دیه چی می تواند در ۲٫۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و برای رسیدن از صفر به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۶٫۱ ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین ۱۳٫۱ ثانیه طول می کشد که بوگاتی چنتو دیه چی از حالت سکون به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مهندسان بوگاتی سرعت این ابرخودروی جدید را در مرز ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود کرده اند. اما مشخص است که این خودرو می تواند مانند «شیرون» سرعتی فراتر از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کند.

عکس ۳ و۴ و ۵

حتماً بخوانید : نگاهی به فهرست گران قیمت ترین خودروهای جهان

جالب است بدانید که این خودروساز فرانسوی (که البته مالکیت آن نیز به گروه «فولکس واگن» آلمان تعلق دارد) نام ایتالیایی را برای این ابرخودرو در نظر گرفته است. چنتو دیه چی در زبان ایتالیایی به معنی «صد و ده» است.

ساخت ابرخودرویی مثل چنتو دیه چی زمان‌بر است و رونالدو باید مثل دیگر مشتریان این مدل صبر کند تا به نوبت این خودرو به مشتریان تحویل داده شود. احتمالاً تحویل این خودرو در ۲۰۲۱ انجام شود. رونالدو در گاراژ خود بوگاتی های شیرون و «ویرون گرند اسپرت» را دارد و از مشتریان خاص این برند محسوب می شود. پیش تر هم اعلام شده بود که “CR7” بوگاتی La Voiture Noire را با قیمت ۱۲٫۵ میلیون دلار خریداری کرده، که به عنوان گران قیمت ترین خودروی جهان شناخته می شود.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.