همه چیز درباره سدان الکتریکی جدید جک

جک iC5

کمپانی چینی «جک» به تازگی اعلام کرده است که نام این خودرو از «جک A5 الکتریکی» به “iC5” تغییر کرده و پیش فروش آنلاین این خودرو در چین آغاز شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ظاهر این خودرو دقیقاً مشابه جک Jiayue A5 است. به همین دلیل بود که انتظار می رفت نام این خودرو هم مشابه A5 با پسوند الکتریکی باشد، اما کمپانی در نظر دارد نام گذاری محصولات الکتریکی خود را به کلی از محصولات بنزینی متمایز کند. این خودرو اولین بار در نمایشگاه گوانژو سال گذشته به نمایش گذاشته شد. سه باتری لیتیومی در این خودرو با توان ۶۴٫۵ کیلووات ساعت امکان طی مسافت ۵۳۰ کیلومتری را با هر بار شارژ می دهد.

جک iC5

آن چه در مورد ظاهر این خودرو با A5 متفاوت است، جلوپنجره بسته در جلو و ورودی شارژ این خودروست و غیر از این تفاوت چندانی در نمای جلو به نظر نمی رسد. رینگ های ۱۷ اینچی آلومینیومی و شکستگی بیش تر خطوط طراحی در نمای عقب چهره خشن تری را نسبت به A5 به این خودرو داده است. در کل می توان گفت جک iC5 بدنه همان جک A5 را دارد اما با تفاوت های اندک که چهره این خودرو را جذاب تر کرده است.

درون خودرو سیستم اطلاعات و سرگرمی از صفحه نمایش ۱۰٫۴ اینچی عمودی در دسترس است و صفحه تمام دیجیتال دیگری اطلاعات سفر و خودرو را در جلو آمپر به راننده نشان می دهد. طراحی داخلی خودرو نیز برگرفته از همان طراحی A5 است، با این تفاوت که جای دنده و دکمه های زیاد در وسط کنسول تغییراتی داشته، دنده به صورت دیجیتالی درآمده و تعداد دکمه ها کم تر شده است.

جک iC5

موتور الکتریکی جک iC5 قادر است ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این اعداد و ارقام در کنار هم باعث می شوند این سدان الکتریکی جک در ۷٫۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین جک iC5 4770 میلی متر طول،۱۸۲۰ میلی متر عرض و ۱۵۱۴ میلی متر ارتفاع دارد.

در مورد تغییر نام گذاری این خودرو هم باید گفت که منظور جک واژه انگلیسی “I see”، به معنای فهمیدن، است و این نوع نام گذاری جک، یک نوع ارتباط خوب مشتری با خودرو را نشان می دهد. درواقع به این معنا که خودرو راننده اش را می فهمد و درک می کند.

جک iC5

امکانات این خودرو:

رینگ آلومینیومی تراش خورده

نمایشگر جلو آمپر تمام دیجیتال

سنسور نور و باران

استارت دکمه ای

کروزکنترل هوشمند و محدودکننده سرعت

سقف پانارومیک

دوربین ۳۶۰ درجه و …

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.