نمایش اولیه چری آریزو ۵ فیس لیفت برقی

نمایش اولیه چری آریزو ۵ فیس لیفت برقی
کمپانی چری چین در روزهای گذشته طی مراسمی آریزو ۵ فیس لیفت برقی را معرفی کرده است. در حال حاضر پوشش خبری این رویداد از جانب رسانه های چینی و روسی انجام می شود و به احتمال زیاد، این سدان برقی چری برای اولین بار وارد شمال آسیا خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در سال گذشته میلادی، چری با حفظ پلتفرم و اصول اصلی آریزو ۵، نسخه فیس لیفت آن را به بازارهای مختلف معرفی کرد. چری آریزو ۵ فیس لیفت در بحث فضای کابین شباهت بسیار زیادی به آریزو ۶ دارد و به گفته کمپانی سازنده، کیفیت متریال داخلی آن نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است. همچنین در بحث ظاهری تغییراتی در بخش سپرها به وجود آمده و تا حدی ظاهر چری آریزو ۵ به روزتر شده است.
نمایش اولیه چری آریزو ۵ فیس لیفت برقی
اما مهمترین تغییر که در نسخه جدید این سدان چینی دیده می شود، ارتقا قابل توجه در نمونه الکتریکی و تمام برقی آن است. در چند سال های گذشته به خاطر امتیازهای ویژه ای که دولت چین به خودروسازان و مشتریان محصولات تمام برقی و هیبریدی می دهد، بسیاری از نشان های تجاری این شرکت سرمایه گذاری قابل توجهی در بخش تولید محصولات با آلایندگی صفر انجام داده اند و حال مشخص است که چری برنامه های زیادی برای تولید انبوه آریزو ۵ برقی دارد. این خودرو در بازارهای مختلف چری آریزو ۵E نام دارد و در نمایشگاه خودروی تهران ۹۶ نیز، مدیران خودرو نسخه قبلی آن را به بازار ایران معرفی کرد. اما به خاطر عدم وجود دانش فنی کافی در میان خودروسازان کشور از جمله مدیران خودرو و نبود زیرساخت های مناسب برای تولید و عرضه خودروهای برقی، امکان ورود این سدان تمام الکتریکی به ایران فراهم نشد.
چری آریزو ۵ فیس لیفت برقی به پیشرانه ۱۲۲ اسب بخار مجهز است. باتری های این خودرو در شرایط ایده آل می توانند این سدان چینی را تا ۴۰۰ کیلومتر مسافت بی نیاز از شارژ مجدد کنند. اما در شرایط واقعی، به طور میانگین می توان با هر بار شارژ حدود ۳۰۰ کیلومتر را با چری آریزو ۵ برقی رانندگی کرد. بر اساس گفته منابع خبری، به احتمال زیاد کمپانی چری، آریزو ۵E را با قیمتی در محدوده بهای رنو زویی عرضه خواهد کرد.


آلبوم تصاویر چری آریزو ۵ فیس لیفت بنزینی – آریزو EX:

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Noticiasautomotivas

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.