نسل جدید اسمارت های الکتریکی در فرانکفورت رونمایی شدند

نسل جدید اسمارت های الکتریکی در فرانکفورت رونمایی شدند
«اسمارت» برای همیشه با موتورهای درون سوز خداحافظی کرده است تا بر آینده ای تمام الکتریکی تمرکز کند. «دایملر» به عنوان کمپانی مادر و مالک اسمارت، با «جیلی» چین به توافق رسید که جوینت ونچری ۵۰:۵۰ با همکاری یکدیگر تشکیل دهند تا اسمارت را از وضعیت کنونی اش نجات دهند. نخستین مرحله از این همکاری در قالب اسمارت های EQ ForTwo و EQ ForFour در نمایشگاه فرانکفورت به جهانیان معرفی شد.
تغییرات ظاهری در این دو مدل از کانسپت های ۲۰۱۸ Forease و ۲۰۱۹ Forease+ الهام گرفته شده اند. چراغ های جلو با گرافیک تمام LED از نو طراحی شده اند. دیگر تغییر مهم، انتقال کامل جلوپنجره به روی سپر است. جای خالی جلوپنجره سابق نیز با لوگوی اسمارت پر شده است. این اولین بار است که جلوپنجره اسمارت با تغییرات زیاد همراه شده است تا میان آینده الکتریکی این برند و وضعیت گذشته اش، تمایز ایجاد شود. برای تمایز میان مدل های دودَر و چهاردَر هم، محل نصب پروژکتورها عوض می شود.
در نمای عقب، اسمارت گرافیک چراغ ها را متحول کرده و هدف از آرایش خاص LED، سعی در ایجاد یک امضای طراحی در این بخش بوده است. مشتریان قادرند از این پس ForTwo را در رنگ های جدید قرمز کارمین و بژ طلایی سفارش دهند. در آینده نزدیک، سبز لیمویی هم به فهرست رنگ های قابل سفارش برای اسمارت اضافه می شود. اما بدنه و پنل درهای ForFour را هم می توان در رنگ های جدید سفید یخی و آبی استیل سفارشی سازی کرد.
نسل جدید اسمارت های الکتریکی در فرانکفورت رونمایی شدند
در اسمارت های جدید، فضای داخلی نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. در هر دو نسخه دودر و چهاردر، کنسول وسط دوباره طراحی شده و یک محفظه جدید و بزرگ برای قرار دادن اشیا نیز در آن تعبیه شده است که با یک کاور غلتکی پوشانده می شود. این محفظه در پشت دسته دنده قرار دارد و آن قدر حجیم هست که بتوان بزرگ ترین اسمارت فون ها را هم درون آن جای داد. همچنین می توانید دو فنجان قهوه خود را نیز در همین فضا قرار دهید. دیگر تغییر اساسی ایجاد شده در کابین، نسل جدید سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی اسمارت است که اینترفیس و نمایشگر ۸٫۰ اینچی آن ارتقا یافته است. اسمارت همچنان تلاش کرده است ForTwo و ForFour در کلاس خود، از کابین جاداری برخوردار باشند.
نسل جدید اسمارت های الکتریکی در فرانکفورت رونمایی شدند
همچون اسلاف این خودروها، این الکتریکی های کوچک از موتور ۶۰ کیلوواتی (۸۰ اسب بخاری) بهره می برند که ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه الکتریکی به اسمارت این امکان را می دهد که در مدل های ForTwo و ForFour، به ترتیب آن ها را در عرض ۱۱٫۶ و ۱۲٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. این شتاب برای ForFour کابریولت، ۱۱٫۹ ثانیه است. هر ۳ مدل تا حداکثر ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت می گیرند. باتری ۱۷٫۶ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی، برد حرکتی ۱۵۹ کیلومتری را به اسمارت های الکتریکی می دهد. برای دوباره شارژ کردن باتری ها، به زمانی در حدود ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه با برق ۲۳۰ ولت نیاز است. درحالی که اگر از شارژر سفارشی ۲۲ کیلوواتی استفاده کنید، می توان در عرض کم تر از ۴۰ دقیقه، شارژ باتری های را از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد رساند.
نسل جدید اسمارت های الکتریکی در فرانکفورت رونمایی شدند
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.